מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר סופית: העלאת גיל הפטור משירות מילואים עקב המלחמה

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון, תיקון שנעשה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" כהוראת שעה לחודשיים. בהצעה תמכו שני חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע להעלות בשנה את הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין פטור ממילואים יינתן בגיל 46.

עוד מוצע להעלות בשנה את גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון (מקצועות מתחום הרפואה, מקצועות המהווים חלק אינטגרלי מצוותי האוויר בצה"ל, מכונאים, טכנאים וכיוצא בהם), לגיל 50.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, מוצע כי לנוכח גיוס החירום הנוכחי, אם יוצא צבא הגיע לגיל 40, 45 או 49 לפני סופה של שנת 2023, פטור משירות מילואים יינתן לו בסוף דצמבר 2024.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במסגרת גיוס המילואים הנרחב עקב מלחמת חרבות ברזל, משרתים במילואים בימים אלה אלפי יוצאי צבא בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, אשר הגיעו לגיל ,40 45 או ,49 לפי העניין, לפני סופה של שנת 2023 ולפיכך יהיו זכאים לפטור משירות מילואים בסוף דצמבר 2023.

לנוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה בזמן לחימה, יפגע באופן משמעותי בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל".

עוצבת סיני - טנקים - אימון - חיילי מילואים - לוחמי צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button