חדשות הארץמבזקים

"מה שלא הרסו הטנקים, הרסו טילי הנ"ט, המל"טים והפצמ"רים של חיזבאללה"

חברת כנסת לשעבר ומנכ"לית החברה הכלכלית הגליל העליון, ענבר בזק כתבה הבוקר (שלישי) פוסט ברשתות החברתיות ובו תיארה את מצב היישובים בקו הגבול עם לבנון.

"ההרס מהמלחמה בצפון ניכר כמעט בכל היישובים שלאורך קו הגבול עם לבנון." כתבה בזק והוסיפה כי "התושבים שלנו לא נמצאים בבתיהם כבר יותר מחודשיים וחצי, כאשר לחלקם אין בית לחזור אליו."

לדבריה, "חילופי האש עם חיזבאללה הפכו את הקיבוצים והיישובים שלאורך הגבול הצפוני למוצבים קדמיים של צה"ל. טנקים, נגמ"שים וכלים כבדים שנעים בצירים הפנימיים הרסו את הכבישים, ריסקו מדרכות, רמסו תשתיות, פוצצו קווי מים. את מה שלא הרסו הטנקים של צה"ל הרסו טילי הנ"ט, המל"טים והפצמ"רים של חיזבאללה. בקיבוץ מנרה שנמצא 400 מטר מהגבול מעל מחצית מהבתים נפגעו בהפגזות. גם בקיבוצים חניתה ומשגב עם הפגיעות בתשתיות ובמבנים קשות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציינה כי "לאחרונה שמענו הערכות בצה"ל שרק בספטמבר יוכלו חלק מתושבי גבול הצפון לחזור לבתיהם. חבל ארץ שלם שנטוש מתושביו, שמפוזרים בכל הארץ. הקושי הגדול ביותר עבורנו תושבי הצפון הוא לבטוח בממשלה שיבטיחו את בטחוננו, ושלא יפקירו אותנו כפי שהפקירו את תושבי העוטף. רבים כבר הצהירו שלא יחזרו לבתיהם בלי התחייבות מדינית וצבאית שהחיזבאללה יורחק מעבר לגבול הליטאני."

Back to top button