חדשות הארץמבזקים

קיש לסמינר הקיבוצים: בטלו מיידית את הרחקת הסטודנט שמחה כנגד תומכי טרור

לאחר שמחה כנגד סטודנטיות תומכות טרור במכללת סמינר הקיבוצים ,בחרה ועדת המשמעת של המכללה להרחיק לצמיתות את הסטודנט עילי הררי. כזכור בתחילת המלחמה מספר סטודנטיות מסמינר הקיבוצים הביעו תמיכה ישירה בטבח וברצח שארע בשמחת תורה וחטיפת בני משפחת ביבס.

בעקבות כך, ארגון זכויות האדם בצלמו פנה בדחיפות לוועדת החינוך של הכנסת ולשר החינוך ויו"ר המל"ג מר יואב קיש בדרישה לעצור את ההליך.

לאחר פניית בצלמו, שר החינוך במכתב לנשיאת המכללה ציפי ליבמן ודרש לבטל מיידית את ההליך וכתב : "המאבק שהוביל הסטודנט עילי הפך למאבק ציבורי ובין היתר הופיע בוועדת החינוך בכנסת. בשונה מהסתה, חופש הביטוי היא זכות יסוד האקדמיה שצריכה להיות פתוחה למגוון דעות – גם כאלו מתריסות ומקוממות ואפילו כלפי אמירות ודעות אשר מעבירות ביקורת קשה על המוסד האקדמי. לפיכך אבקשך לפנות לועדת המשמעת על מנת שתשהה את החלטת ההרחקה, תוך בחינה מחדש של ביצוע ההליך, לרבות הטענות הקשות על הפגיעה בחופש הביטוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: אנחנו מודים לשר החינוך ויו"ר המל"ג על התמיכה החד משמעית וברורה. אחרי ש 13 חברי כנסת חתמו על מכתב דומה אני קורא לנשיאת המכללה להבין את הרמז ולהחזיר את עילי לספסל הלימודים או להתפטר. אין שום מצב שעילי לא יחזור לספסל הלימודים. אנחנו נפעל בכל דרך שראשי המכללה יפנימו את טעותם והתנהלותם החמורה ביותר מתן גיבוי לתומכות טרור ורדיפת סטודנטים שמגנים על המדינה בצורה שמזכירה משטרים אפלים.

מכתב שר החינוך לנשיאת סמינר הקיבוצים
יואב קיש
ארכיון. צילום: דוברות משרד החינוך

Back to top button