חדשות הארץמבזקים

בצל המלחמה: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נערכת לפתיחת שנת הלימודים

שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד צפויה להיפתח ביום ראשון (31/12/23), בהתאם להחלטת ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר (ור"ה). החלטה זו התקבלה מתוך מחויבות לעתידה של מדינת ישראל ושאיפה לאפשר הוראה ומחקר גם בתקופה המאתגרת והקשה הזו, לצד מחויבות לכלל קהילת הסטודנטים והסטודנטיות המגויסים.

במסגרת זו, תיערך התכנסות לציון פתיחת שנת לימודים בצל מלחמת 'חרבות ברזל' ביום פתיחת הלימודים, ובשבוע המקדים יתקיימו פעילויות מגוונות שמטרתן לאפשר חזרה לשגרת לימודים בצל המלחמה.

כך למשל, השירות הפסיכולוגי וצוות הדיקנט יקיימו מעגלי שיח וקבוצות תמיכה להתמודדות עם חרדה וחזרה ללימודים. מידי יום ולאורך כל היום יופעלו סדנאות מיינדפולנס, התארגנות וניהול זמן, כלים להכנה לקראת שנת הלימודים, לינקדין ועוד. ייערכו קורסי ריענון בפקולטה למדעי הטבע, בפקולטה להנדסה ובפקולטה לניהול. גם מועדון הדיבייט יפתח את שעריו ומועדון השחמט יקיים משחק ראווה סימולטני וכניסה חופשית תתאפשר למתחם החדש במרכז הספורט, במהלך שבוע ההיערכות (24-31/12).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היום הראשון ללימודים יפתח בעצרת לפתיחת השנה, אשר תכלול זכרון הנרצחים והנופלים מבין חברות וחרבי קהילת האוניברסיטה, הזדהות עם משרתי ומשרתות המילואים ותמיכה בכלל הסטודנטים והסגל כקהילה.

"אנחנו חושבים ומחכים לכל החיילים, החיילות וחברי הסגל המגויסים והמפונים", אמרה דיקאנט הסטודנטים, פרופ' ארנה אלמוג. "נעשה הכל בכדי שאנשי ונשות המילואים יסיימו את שנת הלימודים תשפ"ד בצורה הטובה ביותר, מתוך הפעלת שיקול דעת וגמישות מרבית".

האגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב תספק סיוע בכל נושאי הבירוקרטיה לצד אירועים באווירה אינטימית, המותאמים לרגישות של התקופה. באווירה זו ייערך מופע סטנד-אפ בנושא בריאות הנפש, הרצאה של נועם חורב, הקרנת הסרט 'מבצע סבתא' בהשתתפות הבמאי, ערב הוקרה למשרתי המילואים וגם סדנאות כמו: נגרות, מקרמה ושתילים. עוד בתכנית- ערב ג'אם סביב למדורה, סיוע בקטיף באחד מיישובי עוטף עזה ואף בר האגודה, "הדבשת", יפתח את שעריו.

"הקדשנו מחשבה ותשומת לב רבה כיצד לקבל את הקהילה הסטודנטיאלית באוניברסיטה לצד שמירה על קשר ועל זכויות אנשי ונשות המילואים", הסבירה ענב פיש, ראש מדור הסברה של האגודה הסטודנטיאלית. "אנחנו פותחים את השנה, אבל לא שוכחים את החברים והחברות שלנו. את החטופים, את החללים ואת אלו שבמילואים".

"אתם ואתן, הגיבורים והגיבורות שלנו, חשובים לנו", ציין נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ. "אנו מחכים שתחזרו אלינו בשלום, ללימודים ולמחקר, עומדים לצידכם ונספק את מעטפת התמיכה הדרושה לכל אחד ואחת בתקופה מאתגרת זו".

קמפוס מרקוס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב
קמפוס מרקוס באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. צילום: דני מכליס
ערב זיכרון שנערך ע"י האגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
ערב זיכרון שנערך ע"י האגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. צילום: דני מכליס

Back to top button