חדשות הארץמבזקים

סטודנט מחה נגד פוסטים מסיתים והורחק מהלימודים לצמיתות

עילי הרר סטודנט במכללת סמינר הקיבוצים טוען כי הורחק מהלימודים לצמיתות, רק כי מחה נגד פוסטים שלדעתו ולדעת סטודנטים נוספים היו לכאורה מסיתים ותומכי טרור. בעקבות ההחלטה להרחיק את הסטודנט דורש ארגון זכויות האדם בצלמו כי המועצה להשכלה גבוהה תדיח מיידית מתפקידה את נשיאת מכללת סמינר הקיבוצים.

לטענת ארגון בצלמו מתחילת המלחמה בעזה פעלו כלל האוניברסיטאות והמכללות להרחיק תומכי טרור מהקמפוסים. אולם לטענת בצלמו מכללת סמינר הקיבוצים גיבתה סטודנטיות ערביות שהביעו לכאורה תמיכה במעשי המחבלים בשביעי באוקטובר בפוסטים שכתבו ושיתפו ברשתות החברתיות

כדוגמא הציג ארגון בצלמו פוסט שהעלתה סטודנטית במכללה יום לאחר הטבח הנורא ובו נכתב: "אני כבר אומרת בשביל לחסוך לכן מהיום הראשון של המבצע הנוכחי: אני פלסטינית, נתחיל בזה. גם אם אני חברה שלכן, תמיד אהיה בצד של העם שלי בכל מקום שבו הוא נמצא ובכל דרך של התנגדות שיבחר בה כתגובה לגיטימית לכיבוש, למצור ולאפרטהייד", ולפוסט צורף אימוגי של דגל פלסטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הפוסט שכתבה הסטודנטית הערביה פנו הררי וסטודנטים נוספים להנהלת המכללה בדרישה להשעותה. אולם המכללה סרבה בכל תוקף ולאחר שהררי הגיש תלונה ודיבר בוועדה בכנסת הוא זומן לשיחת בירור ושימוע במכללה ובעקבותיו פנו עשרה חברי כנסת מוועדת החינוך לסמינר הקיבוצים במכתב בו דרשו לעצור את הליך השימוע אולם מכללת סמינר הקיבוצים סירבה להגיב להם והיום נכאמור נמסר להררי שהוא מורחק לצמיתות מהמכללה ללא אפשרות הגשת ערעור על ההחלטה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמלווה את עילי הררי מסר: "התנהלות המכללה מזכירה משטרים אפלים וחשוכים אשר נלחמים בסטודנטים שכל חטאם הוא מאבק דמוקרטי אזרחי. אולם לא רק זאת אותה נשיאת מכללה שמתעקשת שתומכות טרור יהיו מורות בישראל קובעת שעילי שהינו פעיל חברתי אזרחי לא יוכל להיות מורה בישראל.

לטענת גליק: "נשיאת המכללה שותפה מלאה לדברי נשיאת האוניברסיטאות בארצות הברית שגם תמיכה בטרור תלויה בהקשר ולא ירחיקו תומכות טרור מהמכללה. אני קורא לוועדת החינוך לזמן לשימוע את נשיאת המכללה ולדרוש את הדחתה. בדיוק כמו שנשיאות האוניברסיטאות בארצות הברית אולצו להתפטר. היא חייבת לעוף הביתה וכמובן לבטל לאלתר את הרחקתו של עילי הררי".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
עילי - הררי - סמינר - הקיבוצים - סטודנט - הורחק
צילום: דוברות בצלמו
עילי - הררי - סמינר - הקיבוצים - סטודנט - הורחק
צילום: דוברות בצלמו
עילי - הררי - סמינר - הקיבוצים - סטודנט - הורחק
צילום: דוברות בצלמו

Back to top button