חדשות חוץמבזקים

ארגון הנשים פרסם הודעת גינוי, השגריר ארדן תקף: "עלוב, רפה ומעורר ספק"

ארגון הנשים של האו"ם פרסם הלילה (שבת) הודעת גינוי לראשונה, כמעט חודשיים לאחר הטבח המזעזע שביצע ארגון הטרור חמאס-דאעש ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר, בעיצומו של חג שמחת תורה.

בפתח הודעתו הביע צער על חידוש הלחימה בעזה, "אנו מצטערים מאוד על חידוש המבצעים הצבאיים בעזה, ואנו חוזרים ומדגישים כי כל הנשים, הישראליות, הפלסטיניות, כמו כל האחרות, זכאיות לחיים בטוחים וללא אלימות."

בהמשך ההודעה גינה הארגון את הטבח של חמאס, "אנו מגנים באופן חד משמעי את ההתקפות האכזריות של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. אנו נבהלים מהדיווחים הרבים על זוועות מבוססות מגדר ואלימות מינית במהלך התקפות אלו. זו הסיבה שקראנו לחקור את כל הדיווחים של אלימות על רקע מגדר ולהעמיד לדין את האחראים, כאשר זכויות הקורבן במרכז."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בכל הסכסוכים, נשות האו"ם תומכות באופן מלא בחקירות קפדניות ובוועדות חקירה היכן שהן קיימות", ציין ארגון השיא של האו"ם והוסיף, "אנו תומכים באופן פעיל בוועדת החקירה של האו"ם על השטח הפלסטיני הכבוש, כולל מזרח ירושלים, וישראל , שהחלה את חקירתה בנושא אלימות מינית זמן קצר מאוד לאחר התרחשות הפיגועים. אנו מברכים על כך שהנציבות פתחה את הקריאה שלה להגשות על פשעים מבוססי מגדר מאז ה-7 באוקטובר."

"אנו מברכים גם על כך שהנציג המיוחד של המזכ"ל לאלימות מינית, פרמילה פאטן הפעיל את רשת הפעולה של האו"ם, בה אנו חברים, כדי לשתף באופן יזום מידע שמקורו באו"ם ומאומת על אירועים, דפוסים ומגמות של אלימות מינית הקשורה לסכסוך כדי לסייע לכל החקירות." נכתב בהודעה.

"אנו ממשיכים לקרוא למתן דין וחשבון על כל מעשי האלימות המבוססת על מגדר שבוצעו ב-7 באוקטובר ולאחריו, שחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה הנותרים, והפסקת אש הומניטרית. למען כולם בשטח הפלסטיני הכבוש ובישראל, ובמיוחד נשים וילדים, אנו קוראים לחזרה לנתיב של שלום, כבוד לחוק ההומניטרי הבינלאומי, לזכויות אדם ולהפסקת סבלם של אנשים בעזה ובישראל, ולאותן משפחות עדיין מחכות שיקיריהם יחזרו." אמרו בארגון הנשים של האו"ם.

שר החוץ אלי כהן הגיב להודעה ואמר כי "ההתנהלות של ארגון UNwomen, כמו גם מזכ״ל האו״ם וסוכנויות או״ם נוספות, מאז טבח השבעה באוקטובר היא מחפירה. ‏ההודעה של UMwomen רופסת ומאוחרת כשבאה לאחר כמעט חודשיים של שתיקה והתעלמות מפשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות והפשעים המיניים שביצע ארגון הטרור חמאס. ‏ההצעה להעביר את החקירה ל-COI היא חטא על פשע, בהיותו מורכב מקבוצה של אנטישמיים ידועים לשמצה. חקירה כזו צריכה להתבצע ע״י גוף נייטרלי ואוביקטיבי ולא ע״י שונאי ישראל ואנטישמיים. ‏אני קורא לנשיאת הארגון שנכשלה בתפקידה בשעת מבחן גורלית כזו להתפטר."

שר החוץ - אלי כהן - שר הבריאות - אוריאל בוסו - מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי - תאודרוס אדהנום גברה-יסוס
צילום: Pierre-Michel Virot שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה

גם שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב להודעת ה"גינוי" שפרסם הלילה ארגון הנשים של האו״ם לפשעי האלימות המינית שביצע חמאס בשבעה באוקטובר ואמר כי "לקח לארגון הנשים של האו״ם חודשיים(!) עד שתחת לחץ עולמי של נשים נפגעות וזועמות ובצדק- הוא נזכר ״לגנות״ באופן עלוב, רפה ומעורר ספק את פשעי האלימות המינית שביצע חמאס בשבעה באוקטובר. בכל טבח אחר בעבר בו אירעו פשעים מזעזעים כאלה, הארגון גינה באופן מיידי וברור, אבל כשמדובר בנשים ישראליות, ארגון הנשים של האו״ם- מטיל ספק ומפנה לחקירת הנושא על ידי גורם אנטישמי ומוטה שהוקם על ידי ״מועצת זכויות האדם״. בהתקפות טרור אחרות בעולם האו״ם מעולם לא חשב שצריך קודם ״לחקור״ את מסקנות המדינה המותקפת. רק כשמדובר בנשים ישראליות פתאום הומצא התירוץ העלוב הזה, כדי שלא להטיל אחריות ברורה וחדה על רוצחי החמאס הברבריים".

השגריר ארדן הוסיף כי "כשמדובר בטענות החמאס לגבי המצב בעזה- האו״ם מקבל כעובדה את טענות ״משרד הבריאות של עזה״ שכולם יודעים שנשלט על ידי מחבלי החמאס. ״הגינוי״ הוא חרפה נוספת לאו״ם ולארגוניו שאיבדו כל תוקף מוסרי".

עוד הוסיף ארדן כי "ארגון הנשים בסך הכל מנסה לכפר על השתיקה הצורמת והחמורה שלו בחודשיים האחרונים למרות ההוכחות הברורות שהציגה מדינת ישראל לביצוע פשעי אלימות מינית בנשים ישראליות ע״י חמאס בשבעה באוקטובר. פשוט חרפה".

שגריר ישראל באו"ם - גלעד ארדן
צילום: האו"ם – UN

ארדן הודיע על כנס שיקיים והזמין את נציג הארגון להגיע אליו "ביום שני אקיים כנס גדול וחשוב באו״ם ובו אציג עדויות וממצאים המוכיחים שהחמאס ביצע את הפשעים והאלימות המינית. אני מזמין את ארגון UNWOMEN להגיע ולקחת חלק, ולגנות באופן מיידי את הברבריות והרצחנות של חמאס. גם אם ה-UNWOMEN רוצה להמשיך להתעלם מהאמת ולהפקיר את הנשים הישראליות – אנחנו נדאג שהעולם כולו ייחשף לזוועות הנוראיות שביצע חמאס דאעש".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button