איראןמבזקים

איראן מציגה: צוללת הנשלטת מרחוק שתפקידה לחשוף ולנטרל מטענים תת ימיים

חיל הים של הרפובליקה האסלאמית של איראן חשף היום (שבת) מזל"ט בעל יכולת המראה ונחיתה אנכיים (VTOL) שפותח ויוצר מקומית, לצד צוללת המופעלת מרחוק (ROV) שיכולה לבצע מגוון פעולות ימיות באופן אוטונומי.

הפיתוחים הצבאיים הוצגו במהלך תערוכה, בהשתתפות המפקד הראשי של הצבא האיראני, עבד אל-רחים מוסאווי מפקד הצי האיראני אדמירל שהרם איראני ומספר אנשי צבא בכירים ופקידי מדינה, בבירה טהראן.

באתר האינטרנט של הטלוויזיה האיראנית "פרס טי וי" נכתב כי "מזל"ט ה-VTOL, שזכה לכינוי Chamrosh-4 ונקרא על שם ציפור במיתולוגיה הפרסית שחיה בפסגת הר אלבורז סמוך לטהרן, הינו בעל טכנולוגיות חסכוניות ויכולת להמריא ולנחות אנכית על סיפונם של כל סוגי כלי השיט הימיים. יתרה מכך, הצוללת המופעלת מרחוק יכולה לזהות, לאתר ולהשמיד את כל סוגי המוקשים הימיים. ל-ROV יש את היכולת לשאת מטענים ומוקשים ולפנות אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, נטען שהצוללת מסוגלת להגיע לעומק 200 מטרים עם יכולת לפעול מתחת למים ברציפות למשך 24 שעות.

במהלך התערוכה הוצגו לראווה כלי נשק שונים לשירות הצי הימי כמו: מערכות טילים נגד ספינות, מערכות מעקב, טלקומוניקציה ולוחמה אלקטרונית מתוחכמות, וכן מערכות מתקדמות שונות מתוצרת מקומית.

עוד נטען באתר האינטרנט של הטלוויזיה האיראנית כי "מומחים ומהנדסים צבאיים איראנים עשו בשנים האחרונות פריצות דרך יוצאות דופן בייצור מגוון רחב של ציוד "מייצור מקומי", מה שהופך את הכוחות המזוינים לעצמאיים."

גורמים איראנים הדגישו שוב ושוב כי המדינה לא תהסס לחזק את היכולות הצבאיות שלה, לרבות כוח הטילים שלה, שנועדו כולו להגנה, וכי יכולות ההגנה של איראן לעולם לא יהיו נתונות למשא ומתן.

מנהיג המהפכה האסלאמית והמפקד העליון של הכוחות המזוינים האיראניים, האייתוללה עלי חמינאי, קרא שוב ושוב למאמצים לשמור ולהגביר את יכולות ההגנה של איראן, תוך שהוא מגנה אויבים על הפקפוק בתוכנית הטילים של המדינה.

Chamrosh-4 - מזל"ט ה-VTOL - איראן - חיל הים
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית אירנא
Chamrosh-4 - מזל"ט ה-VTOL - איראן - חיל הים
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית אירנא

Back to top button