חדשות חוץמבזקים

מזעזע: מפגין הצית את עצמו מחוץ לקונסוליה הישראלית באטלנטה

מפגין עם דגל פלסטין, שזהותו טרם התבררה, הצית את עצמו אתמול (שישי) בקונסוליה הישראלית באטלנטה, בירת מדינת ג'ורג'יה שבארה"ב. כך דיווחו הרשויות במדינה.

על פי הדיווחים מצבו של המפגין שהצית את עצמו אנוש והוא פונה באמבולנס לטיפול רפואי דחוף בבית חולים מקומי.

"האדם שזהותו טרם התבררה על ידי הגורמים הרשמיים נמצא במצב אנוש", אמרה במסיבת עיתונאים מפקדת המשטרה המקומית דארין שירבאום וציינה שגם המאבטח שניסה להתערב נפצע. הוא סבל מכוויות בפרק כף היד וברגל, אמר מפקד הכיבוי של אטלנטה רודריק סמית' לכתבים. גם הוא פונה לבית חולים מקומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקדת המשטרה הוסיפה כי "אין כל איום על בניין הקונסוליה, אנחנו מאמינים שזה היה מעשה של מחאה פוליטית קיצונית".

המשטרה המקומית דיווחה כי המפגין הגיע למקום בסביבות השעה 12:17 (שעון מקומי) והשתמש בבנזין כדי להצית את עצמו. "צר לנו לדעת על ההצתה העצמית בכניסה לבניין המשרדים", אמרה לחדשות ABC הקונסול הכללי של ישראל לדרום מזרח ארה"ב, ענת סולטן-דדון והוסיפה "זה טרגי לראות את השנאה וההסתה כלפי ישראל באות לידי ביטוי בצורה כל כך מחרידה. קדושת החיים היא הערך העליון שלנו. תפילותינו עם קצין הביטחון שנפצע בעת שניסה למנוע את המעשה הטרגי הזה".

המקרה כאמור מתרחש לאחר שישראל חידשה את הלחימה ברצועת עזה ביום שישי בבוקר כעבור הפסקת אש בת שבעה ימים בין שני הצדדים. כזכור, בהתקפת הטרור האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר נרצחו מעל 1200 בני אדם וכ-240 נחטפו לרצועת עזה ומוחזקים על ידי ארגוני הטרור. מנגד משרד הבריאות שבניהול חמאס מדווח כי עד כה נהרגו כ-15,000 עזתים כתוצאה מתקיפות צה"ל מאז החלה המלחמה.

המלחמה עוררה מאות הפגנות תמיכה בפלסטינים וגם בישראלים ברחבי ארה"ב. גורמים רשמיים בארה"ב הזהירו מפני עלייה בדברי שנאה אנטישמיים ואסלאמופובים כאחד מאז תחילת הסכסוך.

ב-16 בנובמבר עצרה המשטרה חשוד במותו של גבר יהודי בקליפורניה בעקבות אלימות שפרצה בין מפגינים פרו-ישראלים לפרו-פלסטינים. הקורבן, מרטין קסלר בן ה-69, נפל במהלך עצרת תמיכה בישראל ומת למחרת.

באמצע אוקטובר, גבר מאילינוי הואשם ברצח ופשעי שנאה לאחר שלכאורה דקר למוות ילד בן שש בגלל היותו מוסלמי.

Back to top button