חדשות חוץמבזקים

מזכ"ל האו"ם אחרי 53 ימים: "יש דיווחים על אלימות מינית ב-7 באוקטובר"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרסם אמש (רביעי) ציוץ בעמוד ה- X שלו (טוויטר לשעבר) ובו כתב: "ישנם מספר רב של דיווחים על אלימות מינית במהלך מעשי הטרור המתועבים של חמאס ב-7 באוקטובר שיש לחקור ולהעמיד. יש לגנות אלימות על רקע מגדר. בכל עת ובכל מקום".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב לדברי המזכ״ל על פשעי המין שביצע חמאס ואמר כי "דבריו של המזכ״ל רק מחדדים את העובדה, שעבורו – כאשר מדובר בנשים ישראליות, אלימות מינית שהוכחה ונקבעה ע״י רשויות המדינה- עדיין צריכה ״להיחקר״. כשמדובר בנשים ישראליות, אפשר להטיל ספק, אפשר להמתין 60 יום ואפשר לקרוא לגורם לא ידוע לנהל חקירה. אין כאן שום הכרה בכך שחמאס ביצע פשעים אלה!".

עוד הוסיף השגריר ארדן כי "המזכ״ל בסך הכל ניסה להרגיע את הזעם המוצדק של רבים ברחבי העולם על שתיקתו המבישה ועל שתיקת האו״ם. המזכ״ל מתעלם מפשעי המין המזעזעים של חמאס, אבל כאשר מדובר בטענות החמאס ו"משרד הבריאות של עזה" נגד ישראל לגבי המצב ההומניטרי בעזה – אין שום ספקות ואין צורך בחקירות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר ארדן ציין כי "בשבוע הבא נקיים כנס חשוב באו״ם ובו נציג עדויות וממצאים המוכיחים שהחמאס ביצע את הפשעים והאלימות המינית. אני שוב מזמין את המזכ״ל להגיע, לגנות חד משמעית את החמאס על ביצוע הפשעים המזעזעים ולפעול באמת כדי לפתוח בחקירה כנגד חמאס."

השגריר גלעד ארדן - האו"ם
ארכיון. צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

Back to top button