חדשות הארץמבזקים

הם בבית: החטופות והחטופים שבו לישראל – אלה הפרטים, השמות והתמונות

10 חטופות וחטופים ישראליים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאלינדים שוחררו הערב (רביעי) משבי חמאס והגיעו לפני זמן קצר לישראל. החטופים והחטופות השבים ארצה הועברו מרצועת עזה על ידי הצלב האדום לשטח מצרים ומשם לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופות והחטופים השבים בנקודת המפגש ונציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהן באופן שוטף.

אלה הם החטופים והחטופות ששבו לישראל משבי חמאס: רעיה רותם בת 54 (אמא של הילה רותם ששוחררה לפני יומיים), רז בן עמי בת 57, ירדן רומן בת 36, ליאת אצילי בת 49, מורן סטלה ינאי בת 40, ליאם אור בן 18, איתי רגב בן 18, אופיר אנגל בן 17, עמית שני בן 16 וגלי טרשנצקי בת 13.

גלי טרשצ'נסקי

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלי טרשצ'נסקי בת 13, ילדה מאוד רגישה ופצצת אנרגיה שגורמת תמיד לכל הסובבים אותה לשמוח. אוהבת לרקוד, לשמוע מוזיקה ולראות סרטים של מארוויל. גלי נערה אמיצה שדוחפת את עצמה כל הזמן קדימה ולא מוותרת על שום דבר שהיא רוצה.

אוהבת לבלות עם אבא שלה איליה בנהיגת שטח בשדות. גלי שחקנית כדורעף בנבחרת "הפועל אשכול", אמא שלה מספרת עליה שהיא שחקנית צוות בנשמה. מפזרת אנרגיה וצחוק בכל מקום שהיא רק יכולה. אוהבת חיות מגיל קטן ונוהגת לבלות בכל יום בפינת החי בקיבוץ.

גלי נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, בזמן ששהתה בממ"ד עם אחיה הגדול ליאור (16) אשר נרצח.

גלי טרשנצקי
גלי טרשנצקי
גלי טרשנצקי
גלי טרשנצקי

אופיר אנגל

אופיר אנגל בן 17, ילד פלא. 'גבר גבר' ישראלי, כזה שתמיד נרתם לעזור לכולם ולגייס אחרים לכך. אוהב כדורסל ומשחק בקבוצה של מועצה אזורית אשכול. תלמיד כיתה י"ב וגר עם משפחתו בקיבוץ 'רמת רחל'.

ביום שבת השחורה, היה בביתה של בת זוגו בקיבוץ בארי משם נחטף יחד עם אביה– יוסי שרעבי אשר עדיין מוחזק בשבי החמאס, ועם שכנם עמית שני.

אופיר אנגל
אופיר אנגל

עמית שני

עמית שני בן 16, נער שקט ומאוד אינטליגנט, כזה שאף פעם לא מרים את קולו על אחר. לומד בתיכון "נושאי הבשור" במגמת קולנוע. לעמית תחביבים רבים: הוא אוהב מאוד את הים ועוסק במספר סוגי ספורט. הוא גולש, שט ורוכב על סקייטבורד וקארבר. עמית אוהד שרוף של יובנטוס. בנוסף, הוא מנגן על גיטרה ומחובר לסצינת ההיפ הופ הישראלית.

עמית נחטף מבית אימו בקיבוץ בארי, יחד עם אופיר אנגל (בן הזוג של השכנה) ויוסי שרעבי השכן שעדיין מוחזק בשבי החמאס.

עמית שני
עמית שני

איתי רגב

איתי רגב בן 18, אוהב את החיים, נער פלפל שמתחבר עם כל אדם ואדם. הוא סיים תיכון ומעיד כי הוא בתקופה הטובה ביותר שלו, בלי מחויבויות, תקופה של מסיבות וחברים. איתי הוא ספורטאי, שיחק כדורגל עד כיתה י"א ברמת השרון ובמכבי הרצליה. אוהד את בית"ר ירושלים ואת ברצלונה.

חבריו מעידים עליו שהוא שובה לב ומלא קסם ובו בזמן שטותניק אמיתי. איתי ומיה אחותו (שנחטפה גם היא ושוחררה מוקדם יותר השבוע) חברים קרובים מאוד.

המשפחה בילתה במקסיקו עד יום המסיבה, הוא לא היה אמור להיות בה אבל מיה קנתה לו כרטיס כשהיו במקסיקו.

איתי רגב
איתי רגב

ירדן רומן

ירדן רומן בת 36, אישה אשר כולה חמלה ואמפתיה האהובה על כל אדם. נשואה לאלון ואמא לגפן (3) וכששואלים אותה איך הייתה מגדירה את עצמה, היא עונה בראש ובראשונה: "אימהית". ירדן היא פיזיותרפיסטית, בעלת תואר שני בגרונטולוגיה, ומתנדבת בזמנה הפנוי כמטפלת בגיל השלישי של הקיבוץ. ירדן אוהבת טבע. בעבר הייתה מטפסת והיום ממשיכה לטייל בארץ ובעולם.

בשבת השחורה, נלקחו אלון ירדן וגפן מבית משפחתו של אלון בקיבוץ בארי. הם הועלו לטנדר ונלקחו לכיוון הגבול ובשלב מסויים הצליחו לקפוץ ולהימלט.

בזמן שמחבלים רדפו אחריהם, ירדן העבירה את גפן לידיו של אלון אשר הצליח לברוח עם הילדה על ידיו ולהינצל, בכך הצילה את חייה של בתם.

ירדן רומן
ירדן רומן
ירדן רומן
ירדן רומן

רעיה רותם

רעיה רותם, בת 54, אמא מדהימה שמשקיעה את כל הזמן והמרץ שלה בדאגה וטיפול בבתה היחידה הילה. רעיה נולדה וגדלה בקיבוץ בארי ועובדת במפעל דפוס בקיבוץ, בעלת תואר בדיקור סיני.

נחטפה מביתה בקיבוץ יחד ביתה הילה וחברתה של הילה – אמילי הנד, אשר שתיהן שבו משבי חמאס בימים האחרונים.

רעיה רותם
רעיה רותם
רעיה רותם
רעיה רותם

רז בן עמי

רז בן עמי, בת 57, מלאת יצירתיות ותמיד חיובית לעולם. בשנים האחרונות רז עוברת בין מספר תחומי יצירה: ציור, תכשיטים בפימו, שרשראות חרוזים, ועוד ועוד. לאחרונה החלה להתנדב בקיבוץ עם בני הגיל השלישי בתחום של עבודות יד. רז היא מודל למשפחתיות. הבית שלה ושל משפחתה הוא בית חם, ירוק, מלא עציצים וצמחים. ב- 13 השנים האחרונות מתמודדת עם נגעים במוח ובעמוד השדרה. היא סובלת מכאבים עזים אבל אף פעם לא מתלוננת.

לצד הקושי הפיזי, רז מתעקשת בכל שישי לבשל ארוחות שישי ולבלות יחד עם המשפחה.

נחטפה מביתה בקיבוץ בארי יחד עם בעלה אוהד אשר נמצא עדיין בשבי החמאס.

רז בן עמי
רז בן עמי
רז בן עמי
רז בן עמי

מורן סטלה ינאי

מורן סטלה ינאי, בת 40, מעצבת תכשיטים מוכשרת שרק החלה את דרכה בעולם העיצוב. נחטפה בעת שבילתה במסיבת המוזיקה ברעים שם השיקה ליין חדש של תכשיטיה לראשונה. מורן היא הקטנה מבין 3 אחים ואחיות. היא נפש חופשיה שרק רוצה לעשות טוב לעולם.

מורן סטלה ינאי
מורן סטלה ינאי
מורן סטלה ינאי
מורן סטלה ינאי

ליאת אצילי

ליאת אצילי, בת 49, מחנכת בבית ספר בעוטף ועובדת כמדריכת נוער ב'יד ושם'. נשואה לאביב ואמא ל3 ילדים: עופרי (22), נטע (20) ואיה (18). נולדה בקיבוץ שמרת ושירתה בקבע כקצינה. ליאת אוהבת מאוד את הודו, היא טיילה שם עם אביב לפני שהילדים נולדו, ולאחר מכן טיילו שם עם הילדים במשך שנה. ליאת אוהבת לנסוע למקומות פראיים עם המשפחה, לחיות את הטבע לצד החיות הקיימות בו. ליאת נחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז יחד עם בעלה אביב שעדיין שבוי בידי החמאס.

ליאת אצילי
ליאת אצילי

ליאם אור

ליאם אור בן 18, נחטף מביתו שבקיבוץ בארי. ליאם הוא נער חייכן רגיש ומצחיק, שחקן שח-מט מוכשר. ליאם אוהב מאוד כדורגל ואוהד את קבוצת הפועל ת"א – לפני שנחטף ע"י החמאס, הוא לא הפסיד אף משחק. עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ במסירות גדולה וברגישות רבה.

ליאם אור
ליאם אור

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ממשלת ישראל מחבקת את ארבעה עשר האזרחים, עשרת אזרחינו וארבעה אזרחים זרים, ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים. זאת בנוסף לשתי האזרחיות ששוחררו מוקדם יותר הערב: ילנה טרופנוב (בת 50) ואירנה טטי (בת 73). הממשלה יחד עם כל גורמי הביטחון תלווה אותם ואת משפחותיהם."

Back to top button