חדשות הארץמבזקים

דודתו של איתן בן ה-12 ששוחרר מהשבי: "אילצו אותו לצפות בסרטוני הזוועה"

שלושה מהילדים הישראלים ששוחררו אמש (שני) משבי חמאס ברצועת עזה הם גם בעלי אזרחות צרפתית – ארז קלדרון בן ה-12, סהר קלדרון בת ה-16 ואיתן יהלומי בן 12. שלושתם נחטפו ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז.

שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה כי אלה חדשות טובות. "על פי מידע שיש לי הם עברו מעקב רפואי ולא נראה שהם חווים הלם פסיכולוגי מעבר למה שהמעצר הנורא הזה גרם, כרגע הכל בסדר".

דבורה כהן, דודתו של איתן יהלומי סיפרה לערוץ החדשות "BFMTV" בצרפת כי מחבלי חמאס הכריחו אותו לצפות בסרטוני הזוועות שהם ביצעו מיום הטבח ב- 7 באוקטובר. היא גם הוסיפה שהמחבלים בשבי איימו על הילדים "בכל פעם שילד בכה, איימו עליו בנשק שישתוק", סיפרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא הוסיפה כי כשאחיינה איתן הגיע לעזה כולם הרביצו לו, כולל תושבים, " אנחנו מדברים על ילד בן 12!", הזכירה.

דבורה אמרה כי היא מזועזעת במיוחד לגלות שהילד נאלץ לצפות בסרטוני הזוועות, "אתמול היינו כל כך מאושרים שהוא חזר, אבל עכשיו כשאני יודעת את זה אני מאוד מודאגת. איך אפשר להרגיש טוב עם חוויה כזו?", שאלה. היא ציינה כי "הוא ילד רגוע וייקח לו זמן לספר על כל החוויות שעבר". דבורה הוסיפה כי היא מקווה שאחרי כל ההתעללות הזו, הרבה אהבה וחיבוקים, כשהוא מוקף על ידי כל בני המשפחה שלו ועבודת פסיכולוגיים יאפשרו לו להתגבר על מה שקרה.

עידו דן, הדוד של ילדי משפחת קלדרון אמר "אני חושב שזה ייקח זמן, זה תחילתו של תהליך שיקום קשה עבור סהר וארז שעדיין צעירים ועברו חוויה בלתי נסבלת". סבתם ובן דודם נרצחו על ידי מחבלי חמאס-דאעש במהלך הטבח בקיבוץ ב-7 באוקטובר. "נצטרך לבשר להם את החדשות העצובות, הם לא מודעים לזה ובמקביל אנחנו חושבים על אביהם שעדיין נמצא בשבי בעזה", אמר עידו דן במהלך הלילה, בזמן שחרורם.



משפחת קלדרון
משפחת קלדרון


אבות הילדים, עופר קלדרון (בן 53) ואוהד יהלומי (בן 49), עדיין נחשבים חטופים, "אנחנו חולקים את השמחה שלהם וההקלה העצומה שלהם, על אף שאנחנו חייבים לזכור שמדובר במשפחות שסובלות, שאיבדו אדם אהוב", אמרה קתרין קולונה.

איילה יהלומי לוזון, דודתו של איתן בן ה-12, התראיינה הבוקר לחן ביאר בכאן רשת ב' וסיפרה שהוא עבר חוויה קשה מאוד, "אף ילד בגיל הזה בשום מקום בעולם לא צריך לעבור חוויה כזאת. התזונה הייתה לקויה, התנאים היו קשים, חלק מהתקופה הוא היה לבד. החוטפים נהגו בו בטרור רגשי גדול, חשפו אותו לתכנים קשים", ציינה.

איתן יהלומי עם אימו בת שבע
איתן יהלומי עם אימו בת שבע
איתן יהלומי עם אימו בת שבע
איתן יהלומי עם אימו בת שבע
צילום: דובר צה"ל

איתן יהלומי בן ה- 12 שוחרר כאמור אמש משבי חמאס לאחר 52 ימים, במסגרת הפעימה הרביעית של שחרור החטופים מרצועת עזה. הוא נחטף לבדו מהקיבוץ בניר עוז ביום שבת ב-7 באוקטובר.

ביום הטבח ההורים, בת שבע ואוהד נעלו את עצמם בממ"ד יחד עם שלושת ילדיהם. כשהמחבלים פרצו לביתם, אוהד יצא החוצה עם אקדחו האישי וניהל מולם קרב יריות שבמהלכו הוא נפצע.

המחבלים חטפו את בת שבע ואת הילדים על שני אופנועים אך טנק שהבחין במחבלים נמלטים ביצע ירי לעברם. בת שבע ושתי הבנות ניצלו והן נמלטו בחזרה. את בנה הבכור איתן הצליחו המחבלים לחטוף. אביהם אוהד כנראה נחטף גם אך לא יחד איתם.

Back to top button