מבזקיםצבא וביטחון

הוקמה כיתת כוננות באילת, מתחילת הלחימה הוקמו למעלה מ- 700

המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל פועלים לחזק את הביטחון האישי ומקימים בימים אלה מאות כיתות כוננות חדשות במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ באמצעות אלפי מתנדבי משטרה שיגויסו ויקבלו נשק ארוך אישי וציוד מגן נלווה. היום (רביעי) הוכרז על הקמת כיתת כוננות באילת.

הליך גיוס והכשרת המתנדבים לכיתות הכוננות שיופעלו באירועי חירום, נעשה על ידי משטרת ישראל בהתאם למדיניות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.

איתור והכשרת המתנדבים נעשה לפי מודל שגובש באמצעות מסד נתונים סדור בהובלה משותפת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל. חימוש כיתות הכוננות נעשה על ידי ניצב בדימוס שמעון לביא, שעם פרוץ הלחימה מונה בהתנדבות לשמש כממונה על גיוס וחימוש לחימה אזרחית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתחילת הלחימה הוקמו למעלה מ- 700 כיתות כוננות חדשות בערים שונות בפריסה ארצית תוך מתן עדיפות לערים הסמוכות לגבול, בישובי המרחב הכפרי והעירוני בגבולות ישראל, בקו התפר ערי מטרופולין ובערים מעורבות ובאזורי סיכון נוספים, על פי התפיסה המבצעית שגובשה על ידי משמר הגבול ומשטרת ישראל. הכיתות מוכפפות למפקדי תחנות המשטרה ומופעלות באמצעות פיקוד ושליטה מסודר של משטרת ישראל.

עד לפרוץ אירועי 'חרבות ברזל', משטרת ישראל, באמצעות מג"ב, הפעילה מערך מתנדבים ב- 83 כיתות כוננות במרחב הכפרי וב- 6 ערים ברחבי הארץ (במקביל הופעלו מערכי התנדבות בישובים סמוכי גבול בסיכון ביטחוני גבוה על ידי צה"ל) וכעת 700 כיתות הכוננות יהיו פרוסות בכל רחבי הארץ. מהלך זה נעשה בהתאם לאירועים הביטחוניים, לתרחישי הייחוס ולמדיניות השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.

נדגיש, כיתות הכוננות בערים ובישובים מורכבות מאזרחים מכלל גווני האוכלוסייה, נשים וגברים מכלל הזרמים שגילו רוח התנדבות ולקחו על עצמם לפעול למען הקהילה, לתרום מזמנם לשמור על הבית ולחזק את הביטחון האישי של כלל אזרחי מדינת ישראל.

אנשי כיתות הכוננות פועלים במסגרת משטרת ישראל, תחת פיקוד תחנות המשטרה בצורה סדורה ומאורגנת, הוכשרו והוסמכו למשימה המוגדרת, ואושרו לפעילות בהתאם לקריטריונים שנקבעו בנהלי משטרת ישראל מחלקת המתנדבים. הכיתות פועלות ברשות ובסמכות במשימה מוגדרת בפיקוח ובבקרה של מפקדי התחנות בגזרת הפעילות ומבצעים את משימתם – לשמור על הבית.

משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי ימשיכו לפעול להמשך בניית כוח כיתות הכוננות ברחבי הערים, זאת באמצעות מחלקת המתנדבים במשטרה ובהובלת סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנחנו רוכשים כל העת עוד ועוד נשקים ומעבירים אותם לשטח דרך המשטרה הישר לכיתות הכוננות. אני קורא לאזרחי ישראל, מי שזכאי, לכו תתחמשו בנשק אישי, ומי שיכול להצטרף לכיתת הכוננות באזור מגוריו – לכו והצטרפו. אקדח יכול להציל משפחה, רובה סער יכול להציל בניין. בעזרת הנשק תגנו על עצמכם על משפחתכם, על הרחוב שלכם, על העיר שלכם ועל המדינה שלכם".

מ״מ מפקד מרחב אילת, סנ״צ משה קראדי: "הקמת כיתת הכוננות תסייע בידינו להצליח במשימתנו החשובה ביותר והיא הגנה על תושבי העיר אילת והמתארחים בה. אתם המתנדבים, חברי כיתת הכוננות, תפעלו יחד אתנו, משטרת מרחב אילת, ותסייעו בידינו לפעול בכל הזירות בהן נידרש לפעול כל זאת כחלק מפעילותנו להגברת תחושת הביטחון של האזרחים".

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: ״אני מברך על הקמתו של כוח חדש, מבצעי וזמין, אשר יסייע לכוחות הפועלים בשטחנו ויגביר את תחושת הביטחון באילת. אני מודה למשרד לביטחון לאומי ולמשטרת מרחב אילת ובעיקר לתושבים המסורים שלנו, שמבינים את גודל השעה ומתנדבים לקחת חלק במשימה החשובה״.

תנאי הסף להצטרפות לכיתות הכוננות: שירות ביחידה לוחמת, סיום שירות מילואים, עד גיל 65, ללא רישום פלילי, בעלי כשירות רפואית. זה הזמן לשמור על הבית! להצטרפות לחצו כאן או התקשרו עכשיו בטלפון 076-8115211 למוקד גיוס המתנדבים הפועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00-20:00.

ישראל מתחמשת – שומרים על הבית, מנצחים יחד בחזית!

כיתת כוננות אילת
צילום: דוברות המשטרה
כיתת כוננות אילת
צילום: דוברות המשטרה
כיתת כוננות אילת
צילום: דוברות המשטרה
כיתת כוננות אילת
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button