מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר סערת השופט הרמלין – איסור לשופטים למנוע משב"ס להניף את דגלי ישראל

לאחר סערת השופט שביקש להסיר את דגל ישראל, ארגון זכויות האדם בצלמו הגיש מכתב לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים בדרישה להורות ולתת הנחייה לכלל השופטים לפיה ניתן לקיים דיון עם דגלי ישראל ולהוציא הבהרה ברורה שהשופט טעה.
מנהל מערכת בתי המשפט קובע: אסור לשופט למנוע משב"ס להניף את דגלי ישראל.

במכתבו כתב מנכ״ל בצלמו שי גליק: "מדינת ישראל עברה מלחמה קשה וטבח אכזרי. אנחנו כולנו מרימים את הדגל. חוץ משופט אחד שנלחם להוריד את הדגל. אותו דגל שחללי צה"ל נקברים מעוטפים בו. אודה להנחיה ברורה וחד משמעית באופן מידי לכלל שופטי בתי המשפט בישראל שניתן וחובה לקיים דיונים עם דגלי ישראל ברקע. כל שופט שיש לו עם זה בעיה מוזמן להתפטר. אודה להבהרה ברורה שהשופט טעה וטעה קשות וזכותו וחובתו של השופט הזה וכל שופט להיות גאה בדגל ישראל. ואסור לו בשום פנים ואופן לפגוע בדגל ישראל". בנוסף אומרים בארגון "בצלמו" כי הוגשה תלונה חריפה לנציב הממונה על השופטים נגד השופט שהתעקש להסיר את הדגל ולפגוע בעם ישראל וכוחות הביטחון.

מנהל מערכת בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר השיב לארגון בצלמו שהודיע לכלל השופטים שמותר להניף דגלי ישראל בכל מקום ואסור להם למנוע זאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: לא ניתן לאף שופט לפגוע במדינת ישראל. לא ניתן לאף שופט להסיר את הדגל, שופט שלא מתאים לו דגל ישראל מוזמן להתפטר. אנחנו נעמוד על כך שהשופט איתי הרמלין יתנצל בפני אנשי שב"ס ובפני עם ישראל".

מצורפת תשובת ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון:
תשובת מ"מ נשיא בית המשפט העליון באשר לעתירת ארגון בצלמו

Back to top button