לבנוןמבזקים

11-11 "יום הקדושים של חיזבאללה" – ארגון הטרור מאיים על ישראל

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה צפוי לשאת מחר (שבת) נאום לרגל "יום הקדושים של חיזבאללה", זו תהיה הפעם השנייה מאז החלמה המלחמה של ישראל ברצועת עזה ב-7 באוקטובר. נדגיש כי מדובר ביום שמצוין מידי שנה ב-11 בנובמבר ומכאן גם המספר 1111 שנראה לאחרונה ברשתות החברתיות.

בארגון הטרור פרסמו סרטון שבו נראה נסראללה חותם בכתב ידו על מכתב שנשלח לכל "משפחות הקדושים": "אתם יכולים להיות גאים בקדושים שלכם…"

נסראללה יישא את נאומו מחר בשעה 15:00 ובו הוא צפוי להתייחס להמשך המלחמה ברצועת עזה. מקורבים לחיזבאללה אמרו לכלי תקשורת בלבנון כי הנאום מחר, בשונה מהנאום הראשון יהיה תקיף יותר, לאור ההתפתחויות בשטח ברצועת עזה ולהסלמה בפעולות של גורמים בציר ההתנגדות נגד ישראל ובסיסים אמריקאים בסוריה ובעיראק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למרות שלא סביר שהוא "ישבור את התקרה" שהציב בנאומו האחרון, ייתכן מאוד כי הוא ידגיש מחדש את משוואות ההרתעה, ביתר בהירות והחלטיות במטרה להגביר את הלחץ על ישראל ובעלת בריתה ארצות הברית על מנת לעצור את המשך המלחמה בעזה, תוך סיכון של הרחבת היקף המלחמה. הוא ידבר על עימות כולל ויטען לכך שגם הסבלות נגמרת והזמן אוזל.

וכמצופה מארגון טרור, ערב נאומו של נסראללה, מחלקת המדיה של חיזבאללה עובדת "שעות נוספות" על מנת לייצר סרטוני תעמולה והפחדה כשהערב פרסמה סרטון תחת הכותרת "לא נסתפק ובכך…" שבו רואים את לוחמי חיזבאללה בשטח עם כלי נשק שונים וציוד צבאי כשברקע נשמע קולו של נסראללה ונראים צילומים לכאורה של בסיסי צה"ל.

קצין של ארגון הטרור חיזבאללה התראיין לרשת אל-מיאדין ובו אמר כי "מה שצברה ההתנגדות האסלאמית במונחים של ציוד, נשק, ניסיון ומוכנות מאז 2006 יתפוצץ בזעם ובאש נגד האויב הגוזל, שעד כה היא ראתה מעט מאוד ממנו".

הוא הוסיף כי "ההישג הגדול ביותר היה משיכת חלק גדול מהכוחות הישראלים מתוך הארץ לחזית לבנון, שם היא הקלה את הלחץ על אחינו ברצועת עזה"

אתמול נפצעו חמישה חיילי צה"ל בשני אירועים בגבול הצפון. שלושה חיילי צה"ל נפצעו קשה מירי טיל נ"ט של חיזבאללה ששוגר לעבר מוצב צבאי במרחב מנרה ובאירוע אחר נפצעו חייל צה"ל באורח קשה וחייל נוסף בינוני מנפילה של כלי טיס עוין שחדר לשטח ישראל מלבנון.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב אמש למתיחות בגבול הצפון ואמר: "ערב שבת, עוד מספר חיילי צה״ל נפצעו מאש חיזבאללה. חיילנו לא יכולים לשמש בשר תותחים, זה בלתי סביר שצה״ל הוא רק בצד המגיב ולא בצד היוזם. חייבים להקדים את חיזבאללה ולהרחיק אותו מעבר לליטני. כל מה שקורה היום זה המשך של אותה קונספציה שכבר קרסה. אנו חייבים להיות בצד היוזם ולא בצד המגיב – חייבים להחליף את הדיסקט. מכאן אני שולח איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים, ושבת שלום לכל חיילנו בחזית. תשמרו על עצמכם ותחזרו הביתה בשלום."

בחיזבאללה דיווחו על 7 הרוגים ביום שישי כתוצאה מתקיפות צה"ל ופרסמו את שמותיהם באתר הרשמי של הארגון: עלי ח'ליל אל-עלי "חאדר" מהעיירה מאליך בדרום לבנון, מוחמד עלי עבאס אסף "ג'וואד" מהעיירה בודאי בבקעה, עבדול לטיף חסן סואידאן "סאפי" מהעיירה יאטר בדרום לבנון, מוחמד קאסם טליס, "אבו עלי", מהעיירה בריטל בבקעה, ג'וואד מהדי האשם, "אבו סאלח", מהעיירה חיאם בדרום לבנון, ג'עפר עלי סרחאן "מהראן" מהעיירה משגרה בבקעה וקאסם מוחמד עוואדה, "מלאק גאנם", מהעיירה ג'ויה בדרום לבנון.

תיעוד חדירת כלי הטיס משטח לבנון לישראל

ה- 11 בנובמבר שבו מציין ארגון הטרור חיזבאללה את "יום הקדושים של חיזבאללה" אותו מציינים בישראל "אסון צור הראשון". מדובר באירוע שהתרחש ב-11 בנובמבר 1982, סמוך לשעה 07:00 בבוקר, שבועיים לאחר סיום מלחמת לבנון הראשונה. בניין הממשל הצבאי של ישראל, בן 7 קומות שהיה בצור בלבנון קרס וכתוצאה מכך נהרגו 91 אנשים ובהם: 34 שוטרי משמר הגבול, 33 חיילי צה"ל, 9 אנשי שב"כ ו-15 עצירים לבנוניים.

בעקבות האסון מינה הרמטכ"ל דאז רפאל איתן (רפול) בהנחיית שר הביטחון את אלוף (מיל') מאיר זורע לעמוד בראש ועדת החקירה שהוקמה. ממצאי החקירה שללו שהתמוטטות הבניין נגרמה כתוצאה מפעילות עוינת ושהאסון התרחש בשל דליפת גז שהובילו לפיצוץ נפחי. בחיזבאללה טענו אחרת ולימים גם בישראל נמצאו ראיות שהאסון אירע בשל פיצוץ של מכונית תופת.

על פי דיווח שפורסם בסוכנות הידיעות אלקודס (קודסנה) נטען כי פעיל הארגון אחמד קאסיר נסע במכונית ה"פיג'ו" שלו, פתח באש לעבר בניין הממשל הצבאי הישראלי והתפוצץ במקום, מה שגרם לקריסת הבניין.. "שבע קומות הבניין קרסו ואיתו כל החלומות של ה"ישראליים" השואפים לספח את דרום לבנון, כך חינך אחמד קאסיר את עידן מות הקדושים נגד האויב הישראלי", נכתב בדיווח.

אחמד קאסיר, בן 19 התגורר בכפר השיעי דיר קאנון אל־נהר, שנמצא במרחק של 15 קילומטר מהעיר צור. הוא היה המתאבד הראשון של חיזבאללה שהקדים את מתאבדי "אמל". הוא הפך לסמל של ההתנגדות ובטהרן יש גם רחוב על שמו.

לכן, התאריך 11-11 בכל שנה הפך ל"יום הקדושים של חיזבאללה". זהו אירוע בו אנשי ההתנגדות מציינים את "יום חגם" וגאים במעשים שהצליחו לוחמי ההתנגדות תוך כדי האמירה – "בלעדיהם לא היינו".

אסון צור הראשון
אסון צור הראשון. צילום: דובר צה"ל
אסון צור הראשון
אסון צור הראשון. צילום: דובר צה"ל
אסון צור הראשון
אסון צור הראשון. צילום: דובר צה"ל
פעיל הארגון אחמד קאסיר
פעיל הארגון אחמד קאסיר. צילום: qodsna.com

גם אתם ראיתם את ההודעה עם המספר 1111? , " מה הם מתכננים לנו? "

Back to top button