חדשות הארץמבזקים

ארגון בצלמו להסתדרות הרפואית: לשלול רשיון של רופא שתומך בחמאס

ארגון בצלמו פנה להסתדרות הרפואית בדרישה לשלול רשיונו של  רופא שהביע תמיכה בחמאס ובאירועי הטבח שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה וערי הדרום. לטענת מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק הרופא עשה לייק לפוסט ביום הטבח שבו נכתב: "המבצע הקרקעי כמתוכנן והאויב יהיה המום כשהוא יתעורר מהשוק שלו".

הרופא אף סימן לייקים לפוסטים הקשורים במספר הנרצחים הישראלים, לייק לתמונות של טנקים שרופים ולייק לדיווחים שחמאס שולט בישובי וערי הדרום. במכתב נטען כי הרופא כינה לכאורה את חמאס "מורדים" וכינה את הקיבוצים ואת שדרות כ"התנחלויות" או "אדמת עזה". 

עוד נכתב כי פרסומי ההסתה לכאורה נחשפו על ידי חבריו של הרופא העובדים איתו בבית חולים בדרום הארץ לאחר שנדהמו לגלות כי  עמיתם למקצוע מסמן לייקים לפוסטים המציגים התעללות בחטופים, פגיעה בטנקים ובחיילים, ותיעודים נוספים מהטבח הנוראי בשביעי באוקטובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות זאת נעשתה פנייה לנציבות שירות המדינה ואף הוגשה נגד הרופא תלונה במשטרה. כמו כן זומן הרופא לשימוע לפני פיטורין והחלטת מנכ"ל משרד הבריאות בעניין השעייתו מעבודתו בבית החולים.

במכתבו כתב מנכ״ל בצלמו שי גליק: "אני לא חושב שאני צריך להסביר למה מי שתומך ברצח בני אדם לא אמור להיות רופא. שבועת הרופא המנה אחת להגן על חיי אדם. נקודה. אותו רופא הפר את השבועה במובן הכי פשוט.

אני דורש מיידית השעיה ושלילת רישיון וכל דבר שיש ביכולתם לעשות".גליק ציין שמדינת ישראל עברה את היום הקשה ביותר בתולדותיה ומצופה מכל האזרחים להילחם בטרור וברוע ולא להגן על החמאס ותומכי הטבח.  

לא ייתכן ולו לשנייה כי אדם שתומך בטבח ימשיך ללבוש את מדי החלוק הלבן. אדם כזה ראוי לשבת בכלא שנים רבות ולא לטפל בחולים ופצועים. כל רגע שהתואר רופא עדיין מודבק לשמו זה פגיעה בכל הרופאים בארץ ובעולם. אני קורא ללשכת האתיקה להתכנס עוד היום ולהדיח אותו ולקבוע שלעולם הוא לא יוכל לקבל רישיון רופא.

טייבה - מעצר - הסתה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button