מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ רוטמן הגיש התרעה לפני תביעת דיבה נגד גיא פלג ומנכ"ל ערוץ 12

ח"כ שמחה רוטמן הגיב הלילה (חמישי) לפרסום במהדורה המרכזית בערוץ 12 שכביכול אמר כי "דמם של הנרצחים בחווארה אדום מדם הנרצחים ב-7 באוקטובר, הכחיש כי אמר את הדברים והודיע שהגיש התרעה לפני תביעת דיבה נגד הכתב של הערוץ גיא פלג והמנכ"ל אבי וייס.

"בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסייה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה." אמר ח"כ רוטמן והוסיף, "למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט."

רוטמן הבהיר כי "מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם. לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בעקבות אלימות הפלסטיניים: ועדת החוץ והביטחון דנה בחיזוק ביטחון תושבי יהודה ושומרון
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ח"כ רוטמן הכחיש את הפרסום של גיא פלג ואמר בראיון בערוץ 14 "ניסיון נבזי לפצל את העם ואת האחים שלוחמים זה לצד זה, כאילו יש מישהו שסוחר בדם ואומר זה שווה יותר מזה. מישהו חלם לומר דבר כזה? ולכן אם לא יתנצלו – תהיה תביעה. איפה האחריות של כלי תקשורת בזמן מלחמה? בזמן מלחמה לפגוע במשפחות מבארי? איזה ראש מעוות צריך בשביל לפרסם דבר כזה. איך עושים דבר כזה למשפחות?"

במכתב ששלח לפלג ולוויס תחת הכותרת "התראה ודרישה טרם נקיטה בהליכים משפטיים בגין הוצאת דיבה חמורה", דרש מהם עו"ד אברהם משה סגל לפרסם התנצלות בזו הלשון: "ביום 1.11.2023 פורסמה על ידי הכתב גיא פלג כתבה ובה נטען כאילו חבר הכנסת שמחה רוטמן אמר שדם של הנרצחים בחווארה אדום יותר מדם הנרצחים בטבח שהיה בשמחת תורה. מדובר בפרסום כוזב וחבר הכנסת רוטמן מעולם לא אמר את הדברים. ההפך, מר רוטמן אמר שדם הנרצחים כולם הוא אותו דם. אנו מתנצלים מעומק הלב בפני מר שמחה רוטמן על הפרסום הכוזב ועל עגמת הנפש שנגרמה לו ולעם ישראל עקב הפרסום השקרי".

הכתב גיא פלג כתב: "מזמין את ח"כ שמחה רוטמן לתבוע אותי על פגיעה בשמו הטוב. בטוחני כי גורמי שב"כ ומשרד המשפטים יבהירו את שנאמר בדיון. אציין כי בניגוד לציוץ של ח"כ רוטמן הוא דווקא שוחח איתי, ארוכות , במענה לפנייתי לפני השידור (עוד לפני שהשתתף בהלוויה). רוטמן בחר שלא להגיב לפרסום בטענה מוזרה, בזמן שאנשיו מנסים לברר מולי אם בכוונתי לשדר הקלטה."

Back to top button