בידורמבזקים

השחקנית האשימה את ישראל והכחישה: "לא אנסו ולא ערפו. אין הוכחות"

השחקנית מונא חווא, המוכרת מתפקידיה בסדרות "פאודה" ו"מנאייכ" עוררה היום (שני) סערה גדולה ברשתות החברתיות וזעם רב לאחר שהאשימה את ישראל ואף הכחישה את הזוועות שפורסמו ביום הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

בפוסט שפרסמה כתבה מונא חווא: "ישראל ניתקה את המים ל-2.2 מיליון איש. צפו למאות אלפי מקרי מוות מהתייבשות בימים הקרובים אם משטר האפרטהייד לא יחזיר את הגישה למים."

לאחר הפוסט החלו חילופי דברים בינה לבין בת כיתתה בבית הספר למשחק "בית צבי" שהגיבה וכתבה לה: "חוצפה, קודם שיחזירו את התינוקות שנחטפו, הנשים שנאנסו והראשים שנערפו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז, השחקנית מונא חווא השיבה לה בהתכתבות שנחשפה באתר "ישראל היום": "הם לא אנסו ולא ערפו. אין הוכחות שזה מה שהיה, זאת פרופגנדה כדי שהעולם יזדהה איתכם. חמאס הם לא העם הפלשתיני שנרצח כרגע. אין לתאר את החוצפה. העם הפלשתיני כבר שנים נרצח ופתאום התעוררתם? איפה הייתם כל השנים? או שזה לא נוגע בכם כשפלשתינים כל השנים האלה נרצחים? האם זה טמטום שאתם לא מודעים שכל המצב הזה הוא תוצאה ישירה של הכיבוש? של כליאת אנשים? או מה? ולסיכום, תעשי לי טובה ואל תכתבי לי ואם לא מוצא חן בעיניך".

שחקנית התאגיד - מונא חוא
צילום: רואי רוט – באדיבות כאן 11

ההתכתבות בין השניים שפורסמה כאמור על ידי ערן סוויסה, כתב התקשורת והבידור של "ישראל היום" עוררה תגובות זועמות מאוד. בתאגיד מסרו בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי לא ייתן יד להסתה נגד ישראל ולהכחשה בוטה של פשעים נגד האנושות – מחבלי חמאס ערפו ראשים, ביצעו אונס שרפו תינוקות וחטפו ילדים וקשישים. נדרוש מיידית הבהרות ברורות מהשחקנית".

בחברת "יס" אמרו בתגובה: "אנו מזועזעים מדבריה של השחקנית כפי שצוטטו ומתחייבים כי לא תשחק באף הפקה של החברה בעתיד".

מונא חווא מסרה בתגובה ל "ישראל היום": "מעולם לא פרסמתי אף קריאה או עידוד או שבח לטבח ולמעשי הזוועה שקרו בדרום. מדובר באירוע חמור ועצם העובדה שנכנסו לבתים והרגו אזרחים זה דבר לא מקובל. בשום שלב לא תמכתי בפגיעה באזרחים, נשים ותינוקות. העמדה המוסרית שלי ברורה בטרם המלחמה, הייתה ועודנה: אין לפגוע בשום אדם חף מפשע מכל דת לאום או מין, והדברים הללו רלוונטיים במיוחד בנוגע לזוועות שהתרחשו בעוטף עזה".

עוד הוסיפה: "בנוגע לציטוט הסלקטיבי, מדובר בשיחה פרטית שהוצאה מהקשרה. באותם זמנים היו דיווחים בתקשורת העולמית על אי דיוקים לגבי הפרסומים בעניין עריפת הראשים ואונס נשים. אפילו דובר צה״ל לא אישר את הדברים על פי פרסומים בחו״ל. איננו במקום היום של לקבוע עובדות באופן מוחלט וברור לי כי מדובר באסון גם ללא קשר לעריפת ראשים. אין צורך לומר שאונס ועריפת ראשים ופגיעה בילדים הינם מעשים שיש לגנות אותם ללא קשר מי ביצע אותם. לא יצא ממני אף משפט שמצדיק טבח כלפי אזרחים, וכל ניסיון להשתמש בחצאי שיחה פרטית, מהווה פגיעה מכוונת בשמי הטוב."

עוד אמרה כי "מי שמפרסם היום את השיחה שהוצאה מהקשרה זה אתם, מי שמלבה את השנאה הוא אתם, מי שדואגים להכפיש את שמי. הרשת החברתית מלאה בדברי הסתה, איומים ברצח, אמירות גזעניות כלפי האזרחים הערבים, כולכם חשופים אליהם ונותנים להם גיבוי ואפילו לא רואים את הבעיה שבדבר. הסתה גזענית כנגד הערבים לצערי הפכה ללגיטימית וחיינו הפכו להפקר, ללא שום הגנה"

בעקבות הפוסט שפרסמה חווא, ארגון זכויות האדם בצלמו פנה במכתב דחוף להנהלת התאגיד בדרישה להפסיק לעבוד עימה. כך כתב מנכ"ל בצלמו שי גליק במכתבו: "מלבד הכחשת השואה שאין מילים אחרות היא שבה ואומרת זאת פרופגנדה שהעולם יזדהה איתכם. מי זה איתכם. היא לא חלק מהמדינה? היא טוענת שאנחנו מדינת אפרטהייד. אז מעולה שתעוף לאלגזירה ועזה. חברת יס כבר הודיעה רשמית שהיא לעולם לא תשתתף בהפקות שלה אודה להבהרה ברורה ומיידית שלכם גם".

כמו כן, בבצלמו פנו אף להנהלת בית צבי, בו השחקנית חווא לומדת משחק, ודרשו לזרוק אותה מהלימודים.

שי גליק מנכ״ל בצלמו מסר: "מי שתומך באויב שילך לאויב. מי שמכחיש שואה ישלם מחיר כבד ביותר. אנחנו דורשים מהתאגיד להתחייב פומבית שהיא לעולם לא תשחק בהפקות התאגיד ומבית צבי להדיח אותה לאלתר מספסל הלימודים."

Back to top button