מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל חשף: מפקדת הטרור המרכזית של חמאס – מתחת לבי"ח שיפאא

דובר צה"ל חשף היום (שישי) במהלך תדרוך לתקשורת הבין לאומית מידע מודיעיני רב של שב"כ וצה"ל אודות מפקדת הטרור המרכזית של חמאס הממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה – בית חולים ״שיפאא׳״

במסגרת התדריך מיוחד לתקשורת הבין לאומית חשף דובר צה"ל מידע רב המוכיח כי חמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה לטובת פעילות הטרור שלו תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטארי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור.

מוקד פעילותו של הארגון ברצועה הוא בית החולים ״שיפאא׳״, בית החולים המרכזי והגדול ברצועת עזה הממוקם בלב העיר עזה. בבית החולים ״שיפאא׳״ מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרור החמאס להכוונת פעילותו ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של בטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום וממוקמת מפקדת טרור, ממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת.

בבית החולים 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות אשר מהווים מגן אנושי לראשי ארגון הטרור חמאס. הכניסה למפקדות התת קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים.

תשתית האנרגיה של בית החולים שאמורה לשמש את מטופליו משמשת למעשה במקביל גם את תשתית הטרור התת קרקעית של הארגון ואת ראשי הארגון. ראשי ארגון הטרור משתמשים במכסה זה תוך שהם מסכנים את האוכלוסייה האזרחית.

במקביל חמאס שולט גם כעת במשאבי האנרגיה הקיימת ברצועה ובוחר לנתבם לצרכיו על חשבון צרכי האוכלוסייה האזרחית.

המידע בנושא שימוש החמאס בבית החולים מבוסס על מגוון רחב מאוד של מקורות מודעינים של אמ״ן ושב״כ. כלל המידע שמרביתו לא נחשף כאן הועבר לשותפינו המודיעיניים בעולם.

בית החולים שיפא ברצועת עזה
בית החולים שיפא ברצועת עזה
בית חולים שיפא - עזה
צילום: דובר צה"ל
בית חולים שיפא - עזה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button