איראןמבזקים

איראן: משטרת המוסר מואשמת שוב שהכתה נערה ללא חיג'אב – עד אבדן הכרה

פעילי זכויות אדם האשימו את משטרת המוסר של איראן פעם נוספת בהכאת נערה על כך שלא לבשה חיג'אב.

ארמיטה גרוואנד, נערה כבת 16, התמוטטה לאחר שעלתה ביום ראשון לרכבת מטרו של טהראן. גורמים רשמיים אמרו שהיא התעלפה ושחררה צילומי טלוויזיה במעגל סגור בהם היא נראית כשהיא נשלפת מחוסר הכרה מהרכבת.

ארגון זכויות האדם Hengaw טען כי היא הייתה נתונה ל-"תקיפה פיזית קשה" על ידי שוטרי משטרת המוסר. הם טענו כי ארמיטה מטופלת בבית החולים פג'ר בטהרן תחת אבטחה הדוקה, וכי הטלפונים של כל בני משפחתה הוחרמו. ביום שני עצרו הרשויות לזמן קצר עיתונאית שפנתה לבית החולים כדי לדווח על המקרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מקור אלמוני דיווח בערוצי תקשורת בינלאומיים כי הנערה "נדחפה על ידי אוכפי החיג'אב" לאחר שעלתה לרכבת ללא כיסוי ראש וכי "היא פגעה בראשה במוט ברזל".

ארגון זכויות האדם פרסם אמש (שלישי) ברשת החברתית X (טוויטר) תמונה של ארמיטה, לטענתם, מחוסרת הכרה בבית החולים.

לפני מעט יותר משנה פרצו באיראן מהומות חסרות תקדים בעקבות מותה של מהסה אמיני, נערה איראנית שהוכתה על ידי משטרת המוסר באיראן, גם משום שלא עטתה חיג'אב כראוי. היא מתה לאחר מספר ימים בבית החולים והחלה מחאות של מיליוני אנשים ברחבי איראן. המחאות דוכאו באכזריות על ידי המשטר האיראני, מאות אנשים נהרגו ומספר אף הוצאו להורג בשל מעורבותם במהומות. המחאה לא שכחה אך לא חזרה לשיא עוצמתה.

דגל איראן
אילוסטרציה. צילום: Image by natanaelginting on Freepik

https://youtu.be/FeDCYI-kgWw?si=AKeRJApxzxZ7Z3po

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button