חדשות הארץמבזקים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: פועלים ביד קשה נגד מחוללי הפשיעה המרכזיים

בדיון הערכת מצב שהתקיים הערב (שבת) בהשתתפות השר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר מפכ״ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי שיבח המפכ״ל את הפעילות המהירה שהביאה למעצר חשודים ברצח בגבעת זאב , את סיכול הרצח באזור חיפה ואת תפיסות אמצעי הלחימה והמעצרים במחוז מרכז.

בדיון הנחה המפכ״ל את המפקדים להמשיך לפעול ביד קשה כנגד מחוללי הפשיעה המרכזיים, זאת על רקע הימשכותם של האירועים האלימים במהלך סוף השבוע ומקרי הרצח שאירעו.

בדיון דווח כי במהלך היום הצליחו שוטרי מחוז חוף בפיקודו של ניצב דני לוי לסכל רצח נוסף בין עבריינים משתי קבוצות יריבות באזור חיפה. המידע המודיעיני המדוייק שהגיע למחוז חוף הוביל את השוטרים לדירה שם נתפס אקדח מסוג ברטה ונעצר חשוד שעל פי החשד היה בדרך לפגוע בגורמים מכנופיה יריבה. מדובר בסכסוך המתמשך בין משפחות חרירי חמדון ואבו כליב וצפויים מעצרים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עלה בדיון כי מחוז מרכז בפיקודו של ניצב אבי ביטון הביאו לתפיסת חמישה כלי נשק בהם 4 קלאצ’ניקוב ורובה אם 16 ונעצרו שני חשודים הקשורים לכנופיה עבריינית הפועלת באזור רמלה. בנוסף דווח כי בחקירת הרצח בגבעת זאב בפיקוד ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן חלה התקדמות משמעותית ויש בידי המשטרה שני חשודים במעורבות במעשה.

לפי הנתונים שנמסרו בדיון מתחילת השנה סוכלו כ-70 מעשי רצח מתוכננים , בחלקם נעצרו עבריינים עם כדור בקנה רגע לפני מימוש תוכנית החיסול.

מפכ״ל המשטרה הנחה הערב את מפקדי המחוזות להמשיך במאבק נחוש ובלתי מתפשר כנגד מחוללי הפשיעה המרכזיים תוך מיקוד העבודה בסיכול מעשי רצח מתוכננים במסגרת הסכסוכים המדממים , מניעת פשע במסגרת סיכולי הברחות נשק ועסקאות סחר בנשק.

המפכ״ל שבתאי מסר בתום הדיון כי: "אירועי הרצח הירי והאלימות מטופלים כולם ע״י היחידות המרכזיות במחוזות לצד סיוע של להב 433 ויחידות ארציות.

נהפוך כל אבן ולא נעצום עיין עד שנביא את המבצעים לדין. יחד עם זאת אני רוצה לשבח את השוטרים ולוחמי משמר הגבול שבימים האחרונים רשמו גם סיכולים של מעשי רצח כתוצאה של מודיעין מדוייק ומנעו פגיעה באזרחים נוספים.

על כתפיה של משטרת ישראל כולה מוטלת בשעה זו המשימה הלאומית לעצור את האלימות והפשיעה ולהביא לחיזוק תחושת הבטחון של הציבור".

מסיים פגישת עבודה עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבת...
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button