חדשות הארץמבזקים

"הגיבורים הללו ראויים לכבוד, להוקרה ולסובלנות"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, פרסם הבוקר (ראשון) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו לקראת יום הכיפורים, בו הוא מאחל חתימה טובה לאזרחי ישראל, ומתייחס לענייני היום בחברה הישראלית, כאשר הוא מתייחס, כמובן, למחלוקות הפוליטיות.

בפתח דבריו אמר הנשיא הרצוג: ״עוד מעט וקדושת יום הכיפורים תחליף את שגרת החול. זהו יום של חשבון נפש, מחילה וגם מבט קדימה. אלפי שנים מלווה היום המיוחד הזה את עם ישראל, אבל זה יובל שנים שהוא נושא איתו משמעות נוספת. מלחמת יום הכיפורים, מהקשות והכואבות במערכות ישראל, שינתה את המדינה והחברה, והותירה לקחים רבים בעקבותיה. אין מדובר רק בלקחים ברמה המדינית והצבאית אלא גם בכאלה הנוגעים לחשיבותם של החוסן והלכידות שלנו. זוהי העת לחשבון נפש, להפקת לקחים ולגילוי אחריות לאומית. למדנו מהמלחמה הארורה איזו סכנה טמונה בהליכה שבי אחר קונספציה, ואסור לנו להחמיץ הזדמנויות גם לשלום בית בתוכנו."

"אני פונה לכל אחת ואחד מכם, אחיותיי ואחיי, ומפציר: דורות על דורות בנינו כאן מדינה וחברה לתפארת. רבים כל כך הקריבו את היקר מכל למענה. בואו נכיר בחשיבות חיינו המשותפים כאן – כעם אחד. בואו נתעלה מעל המחלוקות, נושיט יד, נעשה כל מאמץ להבין, לכבד, להקשיב ולהכיל. בואו נקפיד בכבודם ונכיר בסגולותיהם המופלאות של שכנינו, קרובינו, וכל החיים עמנו כאן בישראל. נגיע להסכמות מתוך מקום וכבוד לאמונותיהם, אורח חייהם והאופן שבו הם באים לידי ביטוי. בואו נשמור על היום הזה, שהוא רגע יפה ומרגש של יהדות וישראליות, כמו שהוא – מחוץ למחלוקת. לא נתבייש לבקש סליחה, ולא פחות חשוב – לא נתבייש למחול. בואו נפעל יחד למיגור השנאה והרוע מקרבנו ונפיץ קצת יותר אהבת ישראל." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר הנשיא: "לבי ביום הזה עם המשפחות השכולות שחיות כבר יובל שנים בצילו של האובדן הכבד; עם פדויי השבי, ועם אלפי הפצועים שהותירה המלחמה, בגוף ובנפש. במדינת ישראל ישנם הלומי קרב רבים, שמערכות ישראל הותירו בהם צלקות איומות ועמוקות. הגיבורים הללו ראויים לכבוד, להוקרה ולסובלנות. אני מחזק את כל הניצבים על משמרתם בכל ימות השנה, ובמיוחד בתקופת החגים וביום הכיפורים הזה כדי לשמור עלינו ולדאוג לביטחוננו ושלומנו. אני מתפלל לרפואתם והחלמתם של פצועי צה״ל וכוחות הביטחון בתוך כלל חולי ישראל. תהא השעה הזו שעת רחמים ועת רצון. גמר חתימה טובה לכל בית ישראל.״

יצחק הרצוג
ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

Back to top button