מבזקיםפוליטי / מדיני

סערה: חברת הכנסת קראה לרוצח משפחת דוואבשה "חף מפשע, צדיק קדוש"

סערה פרצה היום (שלישי) סביב תמיכתה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך בעמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה – בהם תינוק כבן שנה וחצי – בכפר דומא.

חברת הכנסת נאמה באירוע השקת קמפיין גיוס תרומות עבורו של "מטה צדק לעמירם" ושם אמרה: "אני יודעת שהוא חף מפשע" ובנוסף קראה לו "הצדיק הקדוש הזה" והצדיקה זאת בכך שאמרה "כשהוא עובר במסדרון אף סוהרת לא נמצאת וזה כל כף יפה בעיני הקדושה הזאת והשמירה הזאת וזה רק מספר מי האיש ואולי קצת מספר באמת על האיש הקדוש הזה".

חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי מיש עתיד הגיבה לדבריה בטוויטר: "'צדיק קדוש' כך מכנה חברת כנסת מהקואליציה מחבל מתועב שרצח זוג הורים ואת תינוקם בן השנה וחצי. הרוצח הנפשע הורשע ויושב בכלא, כפי שצריך להיות במדינה מתוקנת, אבל מבחינתה של חה"כ לימור סון הר מלך וחבריה, הוא לא רק צדיק, הוא גם חף מפשע, למה? ככה, היא החליטה. אין מילים, פשוט אין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת משה טור-פז מיש עתיד הגיב: "לימור, רוצח בדם קר לא יכול להיות קדוש. זו לא עוצמה ולא יהודית. אלו פניה של ממשלת ישראל הנוכחית. ביזיון".

לימור סון הר מלך לא חזרה בה מאמירתה והכריזה: "כן, אני מאמינה שעמירם בן אוליאל חף מפשע ושההודאה שלו הוצאה בעינויים שאף אחד לא היה עומד בהם. ‏ואם אתם רוצים הוכחה לרדיפה, תראו את ההתעקשות להשאיר אותו 8 שנים בבידוד, סנקציה שאין לה תקדים. ‏פיקפקו גם בחפותו של זדורוב והנה הוא זוכה אחרי 17 שנה ואחרי פסק דין חלוט בעניינו. אני רק מקווה שאצל עמירם זה יקח פחות זמן".

חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד הגיב לדבריה: "הגענו לזמנים קשים שח"כ מדברת על 'הצדיק הקדוש' אדם שרצח משפחה שלמה בשנתה זוג ואת בנם התינוק. ‏המפלגה ההזויה הזו מזהמת את הפוליטיקה, מנרמלת קיצוניות ומעודדת גזענות. במצב נורמאלי היינו מתעלמים מהשוליים הללו אבל לצערי המיעוט הזה שולט במדינה שלמה כבת ערובה".

לא רק באופוזיציה סון הר מלך עוררה ביקורות, גם חברה לקואליציה השר משה ארבל מש"ס מסר: "אני מצטער צער עמוק על דבריה של ח"כ סון הר מלך. החובה לדאוג לזכויות נחקרים עצורים ונאשמים אין פירושה להפוך אותם לצדיקים ולקדושים. במדינה יהודית משנן כל ילד משחר ילדותו בארץ הזו את עשרת הדברות ובכללן הדיבר הששי 'לא תרצח' האוסר בתכלית האיסור ליטול חיים של אחר".

לימור סון הר מלך
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button