מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט: קיים דיון בפרשת "היעלמות המתנות"

התנועה לאיכות השלטון הגישה אתמול (שני) את התייחסותה לתגובת המדינה בעתירת התנועה, לפתיחה בחקירה בפרשת המתנות בבית ראש הממשלה. כזכור, התנועה קיבלה לטענתה בהליך חופש מידע קודם שניהלה, את כלל המתנות שנתניהו לא החזיר – לרבות, ספר התנ"ך הראשון עם פירוש רש"י שהתקבל לידי המדינה מנשיא רוסיה.

עוד טוענת התנועה כי כאשר נתניהו עזב את בית ראש הממשלה, נעלמו מספר רב של מתנות יקרות ערך שנתקבלו ממנהיגים שונים והותרו להצגה בבית ראש הממשלה, אך עד היום לא הוחזרו לקניין המדינה – בניגוד לניסיונות חוזרים ונשנים להחזירם.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט העליון בחודש ינואר 2023, בכדי שיורה על אכיפת הדין והאחריות להעלמות המתנות. בחודש אוגוסט האחרון הגישה המדינה את תגובתה, ובה החלטת פרקליט המדינה לפיה לא יפתחו בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה עקב חוסר בתשתית ראייתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול, השיבה התנועה לאיכות השלטון לתגובת המדינה, והודיעה לבית המשפט כי היא עומדת על הצורך לאכיפת הדין לחקר העלמות המתנות. התנועה מציינת בתגובתה כי "מתשובת המדינה עולה כי בטרם הוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית כלל לא נערכו כל פעולות חקירה, תשאול עדים או ניסיונות להתחקות אחר מצלמות או רישומים."

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "תגובת המדינה לעתירת התנועה היא בעייתית במיוחד – המדינה מודה שנעלמו מתנות בעלות ערך עצום לעם היהודי – אבל מודיעה שלא תפתח בחקירה פלילית ותחדד נהלים. אם הוחלט לסגור את התיק בגלל חוסר ראיות ולא חוסר אשמה – הרי שהיה על המדינה לפנות לאכיפה אזרחית והטלת קנסות. או לכל הפחות למצוא את המתנות ולהחזירן לקניין המדינה. אנו מצפים משומרי הסף לעמוד על הדין הברור ולאכוף משפט שווה לכולם – גם כאשר מדובר בראש הממשלה שלא החזיר את המתנות".

עו"ד אליעד שרגא - ראש התנועה לאיכות השלטון - נואם - הפגנה
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button