מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן נגד נתניהו: "לראש הממשלה אין שום סמכות"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב למבקר המדינה, בעקבות הדיווחים לפיהם ישראל לא קיימה דיון עם גורמי הביטחון הרלוונטים בנושא הגרעין הסעודי.

מדברי ליברמן: ״בחודשים האחרונים אזרחי ישראל ובהם גם חברי הממשלה נחשפו לעובדה כי ראש הממשלה נוטה לקבל את תכנית הגרעין הסעודית שפורמלית מוצגת כתכנית גרעין למטרות שלום. לצערי, אתמול בערב התפרסמה ידיעה בתקשורת, לפיה ראש הממשלה טס לארה"ב בידיעה כי ידון שם עם גורמים בממשל בנושא התכנית הנ"ל, ללא כל היוועצות עם גורמי המקצוע הביטחוניים וללא כל דיון מעמיק של הנושא בקבינט המדיני-ביטחוני.

"אני פונה אליך במכתב זה בעקבות היעדר הסמכות של ראש הממשלה להתחייב בשמה של מדינת ישראל בנושא הגרעין הסעודי, ללא שהתקיים שום דיון מקיף בקבינט." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מספר סוגיות שיש לשים לב לחשיבותן וקיומן:
1. מובן מאליו כי סעודיה אשר קיימות בה עתודות הנפט מן הגדולות בעולם, אינה זקוקה לשום גרעין לצרכי שלום (תחנת כוח גרעינית להפקת חשמל).
2. לתוכנית כזאת יש השלכות מרחיקות לכת על ביטחונה של ישראל ועל האזור כולו, דבר שיכול לבוא לידי ביטוי לדוגמא במרוץ גרעיני אזורי מסוכן ביותר עבורנו.
3. מפרסומים בתקשורת ומהמידע שאני מכיר, נתניהו מסרב לקיים דיון עומק מקיף עם גורמי הביטחון הרלוונטיים בנושא.
4. העובדה כי הסכם כזה מאפשר לסעודיה גרעין זה בפירוש סוגיית מלחמה ושלום תרתי משמע.
5. החוק מחייב מפורשות שכל החלטה שמשמעותה מלחמה ושלום חייבת לבוא לדיון בקבינט ולקבל את אישורו.
6. החלטה כה דרמטית גם מחייבת עבודת מטה רצינית בשורה של גופים, וכלל לא ברור שעבודת מטה כלשהי נעשתה.
7. מדברים אלו ברור כי לראש הממשלה נתניהו אין שום סמכות להסכים בשם מדינת ישראל על שום תכנית גרעין. הנדון: הסכמה ישראלית לתוכנית הגרעין הסעודית ללא התייעצות עם גורמי הביטחון."

"בעקבות האמור, אני מבקש ממך להיכנס מהר ככל הניתן לעובי הקורה, לפני שיינתנו הסכמות דרמטיות שישפיעו על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה.״ סיים ליברמן את דבריו.

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button