חדשות חוץמבזקים

אסון בברזיל: 14 הרוגים בהתרסקות מטוס במדינת אמזונס

14 בני אדם נהרגו אתמול (שבת) בהתרסקות מטוס במדינת אמזונס, המדינה הגדולה ביותר בברזיל. כך דווח באתר החדשות הברזילאי G1.

על פי הדיווח המטוס שהתרסק היה מדגם EMB-110, מטוס נוסעים קטן טורבופרופ דו-מנועי מתוצרת יצרנית המטוסים הברזילאית Embraer. המטוס התקרב לסיום טיסתו שארכה כ- 400 קילומטרים ממנאוס, בירת מדינת אמזונס, לעיירת הג'ונגל הנידחת ברסלוס והתרסק באזור היערות בסביבות השעה 16:00 (שעון ברזיל).

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי כל האנשים שהיו על הסיפון, 12 נוסעים ושני אנשי צוות, נהרגו בהתרסקות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרשויות במדינה פתחו בחקירת הנסיבות להתרסקות הקטלנית.

שר הביטחון של אמזונס, ויניסיוס אלמיידה, אמר כי מידע ראשוני מצביע על כך שהמטוס התרסק במהלך ניסיון הנחיתה בברסלוס, כשאיבד את המסלול בשל גשם כבד וראות נמוכה.

עוד דווח באתר הברזילאי G1 כי הבעלים של המטוס, Manaus Aerotáxi, אמר כי המטוס וכל אנשי הצוות שלו עמדו בכל הדרישות כדי לאפשר את הטיסה.

חברת התעופה Manaus Aerotaxi פרסמה הודעה המאשרת שהתרחשה תאונה וכי היא חוקרת את המקרה אך לא סיפקה פרטים על מקרי מוות או פציעות. "אנו שומרים על כבוד לפרטיותם של המעורבים באירוע קשה זה ונהיה זמינים לספק את כל המידע והעדכונים הדרושים עם התקדמות החקירה", נכתב בהודעה.

חיל האוויר הברזילאי (FAB) מסר בהצהרה כי חוקרי המרכז לחקירות ומניעת תאונות (CENIPA) נקראו להתחיל בחקירה של הנסיבות שהובילו להתרסקות המטוס הקטן.

"הצוותים שלנו היו בשטח והגיבו מיד עם היוודע על ההתרסקות כדי לספק את התמיכה הדרושה", כתב מושל אמזונס ווילסון לימה ב-X (לשעבר טוויטר) בעקבות ההתרסקות. "הסולידריות שלי ותפילותיי למשפחה ולחברים של הקורבנות".

בראיון לעיתון O Globo אמר המושל לימה כי הגופות כבר הוצאו מהמטוס וכי הקורבנות היו תיירים ברזילאים.

ראש עיריית ברסלוס, אדסון דה פאולה רודריגס מנדס, אמר ל-CNN שהמטוס נחכר על ידי איש עסקים מקומי שמתעסק בדיג.

מר מנדס אמר שהנוסעים הם חברים מאזורים שונים בברזיל שהיו שותפים לספורט הדיג.

גורמים רשמיים אמרו שגופות הקורבנות יועברו למנאוס לצורך זיהוי רשמי.

ברסלוס היא יעד תיירותי פופולרי מכיוון שהיא שוכנת קרוב למספר פארקים לאומיים.

חודש ספטמבר נחשב לתחילת שיא עונת הדיג באמזונס. המדינה ידועה במיוחד במינים השונים של דגי נוי כמו tucunare – הידוע גם בשם אמנון בס פרפרי (שם מדעי: Cichla ocellaris).

Back to top button