חדשות הארץמבזקים

מרגש: "אוניברסיטת חיפה עומדת לצד העם האיראני במאבקו במשטר"

אוניברסיטת חיפה עומדת לצד העם האיראני במאבקו במשטר. תמונת ענק לזכרה של מהסה אמיני, האזרחית האיראנית שנהרגה על ידי השלטונות האיראנים מכיוון שלא לבשה חיג'אב, והייתה הסמל של מה שהפכו ל"מהומות החיג'אב" באיראן, נתלתה היום (יום רביעי) באוניברסיטת חיפה, כסמל למאבק של העם האיראני כולו, והנשים האיראניות בפרט, נגד המשטר ברפובליקה האיסלאמית

תמונת הענק, בגודל של שישה מטרים על שלושה מטרים, בה נראה דיוקנה של אמיני, המורכב מאלף תמונות קטנות של קורבנות המשטר האיראני בשנה החולפת, נחשפה בנוכחות האומן האיראני-אמריקאי הומאן חלילי, שיצר את תמונת הפסיפס בעזרת טכנולוגיה של בינה מלאכותית. התמונה, שמוצגת במבואה של מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה, היא אחת מתוך ארבע תמונות דומות שנתלו אתמול והיום בשלושת הערים הגדולות בישראל, תל אביב, ירושלים וחיפה.

"הרגע הזה, בין אינספור אחרים, מזכיר לנו את העוול המתפשט שעימו מתמודדים אזרחי איראן מדי יום. אני רוצה שיותר מאלף האיראנים ובני משפחותיהם יידעו שאנחנו עומדים בסולידריות איתם ומאמינים בעתיד שבו הם יהיה חופשיים, ללא איום במאסר". אמר חלילי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין אמר: "אוניברסיטת חיפה עומדת לצד אלה שנאבקים לחופש ושוויון בכל רחבי העולם. לפני מספר חודשים ביקש יורש העצר האיראני הגולה, בביקורו אצלנו באוניברסיטה, לעמוד לצד העם האיראני במאבקו בהחלפת המשטר. אנחנו כאן היום עומדים לצד העם האיראני".

אמיני - מתנגדת - משטר - איראן
צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה
אמיני - מתנגדת - משטר - איראן
צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה
אמיני - מתנגדת - משטר - איראן
צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה

Back to top button