חדשות הארץמבזקים

הנשיא יצחק הרצוג: "על המנהיגות הפוליטית לגלות אומץ ואחריות"

שיא המדינה יצחק הרצוג אמר הערב (רביעי) בנאום שנשא בטקס שקיימה חטיבה 14 לרגל 50 שנה למלחמת יום הכיפורים: "אי אפשר לעמוד כאן היום מבלי להתייחס לעומק המשבר שמדינת ישראל נמצאת בו. לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו עמדו עלינו לכלותנו. והיום, יובל שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים, מדינתנו האהובה שוב מאוימת ומעורערת, רק שהפעם – האיום הוא פנימי. שוב המחיר עלול להיות כבד מנשוא, שוב כולנו עומדים למבחן. כאילו לא למדנו לקח".

"הרשו לי רגע לחשוף אתכם למה שקורה בחדרים הסגורים: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. אני חוזר ואומר: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. של גורמים בקואליציה ובאופוזיציה, של נשות ואנשי משפט, מחקר, ממשל וחברה אזרחית ממגוון רחב של עמדות. עכשיו נדרשת הכרעה. עכשיו נדרשת החלטה מנהיגותית. עכשיו, רגע לפני ראש השנה, תורה של ההנהגה שלנו – לא להסתכל רק על הבייס. עכשיו תורה – להעדיף את המדינה על פני הפוליטיקה. עכשיו תורה להושיט יד באמת, בכבוד, בפומבי, להיענות להושטת יד, ולהגיע כבר להסכמות.

המנהיגים חייבים לנו את האמת – אפשר לייצר הסכמות, אפשר לעצור את הסכנות, אפשר להחזיר את המדינה לשפיות, אפשר לחזור לאהבת ישראל, אפשר לעשות כאן שנה של תקווה. זאת האמת. עקבתי אתמול אחרי הדיון המעמיק והחשוב שהתקיים בבג"צ, ושיקף לנו איך ראוי לנהל שיח ואפילו ויכוח בדמוקרטיה משגשגת. מובן מאליו שאפשר וצריך לעשות שינויים ביחסי הרשויות ולהתאימם למציאות משתנה אבל רק בהסכמה רחבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נשיא המדינה יצחק הרצוג - טקס הענקת עיטור הנשיא
צילום: אבי קנר

Back to top button