מבזקיםמשפטי/פלילי

"תבואי יש היום בקבוקי תבערה": האירוע החמור בהפגנת העדה האתיופית

במהלך הפגנה של העדה האתיופית בתאריך 30.8 בקפלן תל אביב, ועם תחילתן של הפרות הסדר הקשות והאירועים האלימים שהתרחשו נגד השוטרים, מפגין שנטל חלק בהפגנה, השליך בקת"ב שכוון לעבר השוטרים. כתוצאה מכך נפצע באורח בינוני מפגין אחר שספג כוויות בכל חלקי גופו, בנוסף לשוטר שנפגע בראשו באורח בינוני מאבן שנזרקה לעברו.

צילום: דוברות המשטרה

מיד עם קרות האירוע, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א שביצעה פעולות חקירה מהירות, תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים במטרה להתחקות אחר צעדיו של החשוד.

על פי החשד, תכנן החשוד מבעוד מועד לבצע את המעשה, כאשר הוא מכוון לפגיעה בשוטרים במהלך ההפגנה ומתבטא ברשת חברתית "תבואי יש היום בקבוקי תבערה". בנוסף, עלה כי החשוד קטין בן 17 תושב פ"ת, נכנס לתחנת דלק ומילא במיכל שהיה ברשותו, נוזל דליק להכנת הבקת"ב שנזרק בהפגנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות המשטרה

בלשי ימ"ר ת"א שהצליחו בלכידת הדוקר של השוטר בהפגנת העדה האתיופית שהתרחשה בתאריך 23.8 (נגדו הוגש כ"א), הצליחו כאמור גם הפעם לאתר את החשוד ולבצע מעצר שלו תוך פחות מ-24 שעות מקרות האירוע ומחר תוגש נגדו הצהרת תובע לקראת הגשת כ"א ע"י הפרקליטות. במקביל, החקירה הובילה לחשוד נוסף תושב פ"ת שנעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לפשע, שידול הקטין למעשה ועבירות נוספות, אתמול הוא הובא לדיון בבימ"ש השלום בת"א שהאריך את מעצרו עד תאריך 15.9 .

משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי וזכות המחאה כל עוד היא נעשית במסגרת החוק. נפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ופורעי חוק שינסו לפגוע בשוטרים.

Back to top button