מבזקיםפוליטי / מדיני

לקראת סופה של 'ממשלת הימין'? "אם זה נכון – יהיו השלכות"

בוקר סוער מאד נרשם בשורות הממשלה היום (רביעי) לאחר מספר פרסומים על אישור נתניהו להעברת כלי נשק נוספים לזרועות הבטחון של הרשות הפלסטינית. כצפוי, פרסומים אלו התקבלו בתדהמה בשורות הציונות הדתית ועוצמה יהודית ואף הגדיל לעשות סמוטריץ' וכינס ישיבה דחופה כדי לדון בנושא.

במערכת הבטחון דוחים מכל וכל את הפרסומים, משר הבטחון נמסר כי "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת."

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש) אף הוציאה הבהרה ומסרה כי "אין כל שחר לפרסומים השונים בנושא. נבהיר כי לא הועברו נשקים לרשות הפלסטינית במהלך השנה האחרונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני בטחוני איתמר בן גביר: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים – יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

בנימין נתניהו - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "מכנס ישיבה דחופה בעניין העברת הנשק לרשות הפלסטינית. לדבריו, הדבר נעשה ללא ידיעתו ונגד השקפתו."

חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיב לפרסום על ההעברה של נשק ורכבים צבאיים לרש"פ וכתב בחשבון הטוויטר: "נורא ואיום. אם זה נכון אני לא יודע לחיות עם זה בשום צורה. לא באנו לשחק."

חבר הכנסת חילי טרופר בתגובה לדברי סמוטריץ׳ ובן גביר לפני זמן קצר: ״מוטב שממשלת ישראל תעסוק בחיזוק הביטחון, הכלכלה ואיחוי הקרעים במקום בייצור כותרות ובגלגול אחריות על אחרים כפי שהם עושים קרוב לעשרה חודשים. ביטחון עושים במעשים, לא במילים. אין צורך לשלם שום תשלום עבור כניסתנו לממשלה, משום שהדבר כלל לא על הפרק."

ארי אודס המועמד לראשות הר חברון על העברת הנשק לרשות הפלסטינית: "באם הפרסום על העברת 1500 כלי נשק לרשות נכון, הרי שמדובר בטירוף מוחלט. כל בר דעת מבין שאין שום ערך להתחייבות פלסטינית, ובמוקדם או במאוחר הנשק הזה יופנה כלפינו. לצערי לא רק שהממשלה לא מבטלת את הסכמי אוסלו ומנתקת את קשריה עם הרשות תומכת הטרור, אלא היא חוזרת לימי אוסלו ההזויים ומחמשת אותם. לממשלת ימין ״על מלא״ שמאשרת החלטה מסכנת חיים שכזו אין זכות קיום ודם הנרצחים בגלל הנשק שהועבר יהיה על ידיה. תתעוררו! אל תתנו להם רובים".

Back to top button