מבזקיםפוליטי / מדיני

"החוק שעבר היום בוועדת שרים משנה מציאות"

לאחר חודשים רבים ודיונים ממושכים עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, העבירה היום (שלישי) בישיבה מיוחדת של ועדת השרים לענייני חקיקה את חוק האקלים של המשרד להגנת הסביבה לקראת קריאה ראשונה בכנסת.

החוק, שיוביל את ישראל עוד שנים רבות קדימה, יאפשר קבלת החלטות באופן מושכל. כמו-כן, הוא מעגן לראשונה את היעד הלאומי להפחתת פליטות גזי חממה לשנת 2030 ומעלה אותו מהחלטת הממשלה שקבעה אותו על 27% הפחתה, ל-30% הפחתה בפליטות גזי חממה, כך שהיא תעמוד על 70% מכמות פליטות גזי החממה שנמדדה בשנת 2015 (שנת הבסיס). החוק אף מעגן איפוס פליטות נטו עד לשנת 2050, לראשונה בישראל.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה אחרי הדיון המיוחד: ״אישור החוק היום הוא צעד חשוב ומשמעותי בדרך לחקיקה סביבתית וחברתית היסטורית. שינוי האקלים הוא נושא שנוגע לכל אחת ואחד מאיתנו. בשיתוף פעולה מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, אני נרגשת לבשר כי צעדנו צעד משמעותי עבור מדינת ישראל ואזרחי ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה סילמן: "זהו חוק משנה מציאות, שמציב את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות ומעגן בחקיקה את יעדי הפחתת הפליטות עד לאיפוסן נטו בשנת 2050, תוך פיתוח תוכנית לאומית להשגת היעדים ותוכנית להסתגלות לשינוי אקלים, אשר תתבסס על תוכניות ההיערכות של כל משרדי הממשלה."

"בשונה מהחוק שהוצג בעבר, חוק האקלים שעבר היום מציב יעדים ברורים, יאפשר למדינת ישראל להיערך לשינוי האקלים, יהווה קטר ומנוע צמיחה כלכלי במעבר למשק דל פחמן ומאופס פליטות וייצר את הוודאות ההכרחית למשק ולגופים המשקיעים. בעז״ה בחודשים הקרובים אפעל יחד עם הגורמים המקצועיים להשלמת חקיקתו בכנסת". הוסיפה השרה.

צילום: המשרד להגנת הסביבה

Back to top button