מבזקיםצבא וביטחון

35 תעשיות ביטחוניות ישראליות משתתפות במשלחת הישראלית ללונדון

תערוכת DSEI, התערוכה הביטחונית מהגדולות בעולם, המתקיימת אחת לשנתיים בלונדון, עוסקת בפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים לשדה הקרב באוויר, בים ויבשה וכן בביטחון פנים וסייבר, ומושכת אליה תעשיות ביטחוניות גדולות, לצד חברות סטארטאפים שמפתחות טכנולוגיות עילית וטכנולוגיות מפציעות. 35 תעשיות ביטחוניות ישראליות משתתפות במשלחת הישראלית בראשות אגף היצוא הביטחוני 'סיבט' במשרד הביטחון.

ראש 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס אמר בטקס חנוכת ההשתפות הישראלית בתערוכה: ״התעשייה הביטחונית הישראלית מגלמת בתוכה השקעה בקידום טכנולוגי, יצירתיות ויוזמה פורצת דרך המשלבת נסיון מבצעי עשיר ומערכות בטחוניות בקצה הטכנולוגיה, שמסייעות לצה״ל בהגנה על בטחון המדינה. אנו גאים בהשתתפות הלאומית הרחבה של התעשיות הביטחוניות הישראליות. כ-35 חברות ישראליות ושבע חברות סטארט-אפ, יציגו מערכות מוכחות מבצעית באוויר, בים וביבשה. במהלך ימי התערוכה נפגוש גורמי מקצוע מכל העולם ונציג את יכולות התעשייה הן לגורמי צבא מהעולם והן למשרדי הגנה מקבילים מהעולם״.

השנה, כחלק ממדיניות קידום טכנולוגיות חדשניות, שמוביל מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, יופיעו בביתן הלאומי הישראלי לצד החברות הביטחוניות גם חברות סטארטאפ, בוגרות מרכז החדשנות של מפא"ת, INNOFENSE. חברות ההזנק שפועלות בתמיכת מפא"ת יציגו חידושים בתחומים טכנולוגיים שונים לרבות AI, אנרגיה, אוטונומיה, פינטק, תקשורת, קיימות ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, שהוזמן לפתוח את יומה הראשון של התערוכה כדובר בינלאומי מרכזי, אמר: ״מפא"ת הוא מוקד טכנולוגי ברמה הלאומית ובעל יכולות וידע שזוכים למוניטין ברחבי העולם. יתרונה האיכותי של מדינת ישראל והעליונות הטכנולוגית שלה, מתבססים על שילוב נכסים והון אנושי מצוין ומצטיין בתעשיות הביטחוניות, האקדמיה, מכוני המחקר וחברות ההזנק הישראליות, שעימן משרד הביטחון משתף פעולה. אנו פועלים ללא הרף לשפר את מנגנוני העבודה שלנו עם הסקטור הפרטי בכלל והסטארטפים בפרט. בשנה האחרונה נרשמו נתוני שיא בהיקף הסטארטפים הדואליים (אזרחיים וביטחוניים) שאיתם מפא"ת במשרד הביטחון עובד, התורמים במישרין לביטחון ישראל בשלל פרויקטי מחקר ופיתוח אמצעי לחימה״.

לרגל פתיחת התערוכה מפרסם משרד הביטחון את 'דו"ח הסטארטאפים של מפא"ת', החושף את היקף ההשקעה ושיתוף הפעולה עם קהילת הסטארטאפים הישראלית בחציון הראשון של 2023. הדו״ח נכתב במחלקת תוכ"ן במפא"ת, בהובלתו של אל״מ ניר וויינגולד.

נתונים מרכזיים מתוך הדו"ח:
מפא"ת עובד עם סה"כ 206 חברות סטארטאפ/קטנות הפועלות במסגרת מנגנוני מפא"ת:

• מפא"ת ניהל לאורך השנים היקף הזמנות מו"פ בסך 337 מ' $

• מפא"ת פותח ערוצים לחו"ל עבור חברות הסטארטאפ – 19 חברות סטארטאפ מובילות פרויקטים במסגרת IWTSD (Irregular Warfare Technical Support) האמריקאית ו-6 חברות נוספות מובילות פרויקטי GTG בסך כולל של כ-44 מ' $.

• ב-119 החברות להן קיימים נתוני גיוס הון ידועים, ממוצע גיוס ההון עומד על כ-8.8 מ' $. סה"כ גיוסים בשווי של כ-634 מ' $

• מפא"ת משתף פעולה עם 3 קרנות הון סיכון דואליות שהשקיעו עשרות מיליוני $ בחברות הזנק דואליות וכן פתח מרכז חדשנות ביטחוני עבור חברות סטארטאפ, בשם INNOFENSE ('אינופנס') שהשלים בחודש האחרון את מחזור הפעילות ה-3 שלו ומתחיל את פעילות המחזור הרביעי בימים אלו.

• 42 חברות הזנק בוגרות המרכז הוכיחו פתרון בעיות מבצעיות באמצעים טכנולוגיים באחוזי הצלחה גבוהים וחלקם הגדול המשיכו לפעול בפעילות מו"פ משותפת עם מפא"ת.

רקע כללי על INNOFENSE: אינופנס הוא מרכז החדשנות של מפא"ת, שנועד להציף אתגרים ביטחוניים של מערכת הביטחון על מנת לקבל מענים מחברות סטארט-אפ דואליות (אזרחיות וביטחוניות). לאחר קבלת המענים, נבחרות החברות הרלוונטיות ומתחילות את העבודה, שבסיומה מבוצעת הוכחת היתכנות לפתרון האתגר הביטחוני באמצעים טכנולוגיים. במסגרת התכנית, מקבלות החברות ליווי מקצועי צמוד של גורמים מבצעיים במשרד הביטחון וצה"ל וכן ליווי עסקי והדרכה ממפעילי המרכז האזרחיים (SOSA ו-iHLS). עד כה לקחו חלק בתוכנית 42 חברות. חלק נכבד מהחברות המסיימות את התכנית בהצלחה, ממשיכות בסיום המיזם להמשך מו"פ משותף עם משרד הביטחון.

צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

Back to top button