חדשות הארץמבזקים

בשורה למיליוני ישראלים עובדים – העלאה משמעותית בתשלום דמי הבראה

בשורה לכשלושה מיליון עובדים, היום (שני) נחתם צו ההרחבה להעלאת דמי ההבראה במשק. במעמד יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, חתם שר העבודה יואב בן-צור על צו הרחבה להעלאת תעריף דמי ההבראה במגזר הפרטי מ-378 ל-418 שקל ליום. בכך מקבל תוקף חוקי ההסכם שהובילה ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בגיבוי שר העבודה, והמהלך ישפיע ישירות על כשלושה מיליון עובדים.

ההעלאה עשויה להגיע למאות שקלים בשנה שישולמו רטרואקטיבית לעובדים כבר בגין דמי ההבראה של שנת 2023. באותו המעמד חתם השר גם על צו הרחבה בנוגע לפיצוי העובדים שנעדרו ממקום עבודתם בעקבות מבצע "עלות השחר" בשנה שעברה.

יודגש כי דמי ההבראה משולמים לרוב בחודשים יולי או אוגוסט, אולם גם אלה שקיבלו כבר את דמי ההבראה לשנת 2023 ייהנו מתשלום ההפרש שבין התעריף הישן לתעריף המעודכן. יוזכר כי תעריף דמי ההבראה עודכן אחרי שנים של תקופת הקפאה ושחיקה הודות לשיתוף פעולה והסכמות שנחתמו מוקדם יותר השנה בין ההסתדרות לנשיאות המגזר העסקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר העבודה יואב בן-צור: "מיום כניסתי לתפקיד, הייתה זו המשימה הראשונה שעמדה לנגד עיניי, חתימת צו הרחבה בהסכם קיבוצי שבין ההסתדרות ונציגי המעסיקים כדי להגדיל את דמי ההבראה לציבור העובדים בישראל . צו הרחבה לשנת 2023 ייתן מענה לכלל העובדים במגזר הפרטי, כולל העובדים לפי שכר שעתי, מדובר בבשורה של ממש עבור כשלושה מיליון עובדים במשק שיושפעו לטובה מעדכון התעריף, נמשיך לפעול לחיזוק מעמדם של העובדים במשק״.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הבשורה שיוצאת מכאן היום למיליוני עובדות ועובדים במדינת ישראל היא שבאמצעות הידברות אפשר להגיע להסכמות. ההטבה הזאת בדמות העלאת דמי ההבראה תורגש בכיס של כל אזרח ואזרח, והיא משמעותית מאוד בימים של אינפלציה ויוקר מחיה. ההסתדרות תמשיך לפעול למען ציבור העובדים, בין היתר באמצעות צווי הרחבה, שזו הדרך לדאוג גם לאלה שאינם מאוגדים.

אני מבקש להודות לשר העבודה יואב בן-צור ולממונה על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר שגיבו את המהלך, ולשותפי לדרך יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. חיזוק העובדים הוא גם חיזוק למעסיקים, וביחד זה ביטוי לכוחו של המשק הישראלי".

צו הרחבה - דמי הבראה - הסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות
צו הרחבה - דמי הבראה - הסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button