בריאותמבזקים

מגרונו של רופא: ספר חדש חושף נקודות חשובות על מערכת הבריאות בארץ

האם באמת לימודי הרפואה מכינים את הסטאז'רים הצעירים למציאות המעייפת והבלתי נתפשת הקיימת בבתי החולים? הסטאז' הסתיים ולירן, רופא צעיר וחסר ניסיון, נותר מחוסר עבודה.

הוא זוכר סיפור שעבר מפה לאוזן, על מסלול כמעט סודי שבאמצעותו ניתן להגשים את החלום הגדול ביותר של סטאז'ר – תקן להתמחות בכל מחלקה שיבחר. אולם זכייה בפרס הנוצץ כרוכה במחיר גבוה – עבודה של שנתיים וחצי בחדר המיון התובעני בבית החולים באילת, עיר התיירות על חוף הים האדום. עיר אשר תושביה קשי היום אינם זוכים תמיד לטיפול רפואי ראוי כשהם סובלים ממחלות קשות ומהזנחה.

לירן מחליט לעבור לעיר המדברית, כדי להגשים את חלומו להתקבל להתמחות. במהרה המציאות טופחת על פניו. הוא מגלה שהידע הרפואי שצבר בלימודיו הלך ונשכח ושכעת עליו להתמודד עם פעולות רפואיות שאיש לא לימד אותו לבצע. הבוס, גאון רפואי הדורש שלמות מרופאיו, חסר סבלנות לקשיי ההסתגלות של הרופא הצעיר, ולא בוחל באמצעים כדי להביאו לרמה הנדרשת. תוך זמן קצר מבין לירן שעליו להשתנות, אחרת ייאלץ להתעורר מן החלום. לתמיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freepik

זהו סיפור על תורנויות ארוכות ומתישות של עשרים ושש שעות, על חרדת ביצוע, על דיכאון, על התמודדות, על כישלון והצלחה ועל בדידות. הוא מפנה זרקור אל מאחורי הקלעים של מערכת הבריאות הישראלית החולה והלוקה בחסר. כל רופא, כל מי שחי בפריפריה וכל ישראלי שביקר אי פעם בבית חולים, ימצא בו עניין רב.

כריכת הספר טראבלמייקר

Back to top button