צרכנות

כיצד בוחרים יועץ משכנתאות?

לקראת קניית בית חדש, אחד ההליכים החשובים ביותר אותו יש לעבור הינו הליך קבלת משכנתא. בחירת יועץ משכנתאות איכותי היא קריטית, שכן היועץ ילווה אתכם בכל התהליך, יסייע במילוי הטפסים, ימצא עבורכם את המשכנתא המתאימה ביותר ואף ידאג להשיג עבורכם אישור מהבנק. על היועץ להיות מקצועי, אמין, זמין ונעים בהתנהלות. טרם אתם בוחרים ביועץ משכנתאות כזה או אחר, כדאי לבדוק המלצות, להיפגש עם מספר יועצים לפני הבחירה הסופית ולוודא עם כל יועץ כי יש לו ניסיון רב בתחום. מאמר זה יספק טיפים שימושיים לבחירת יועץ משכנתאות איכותי שילווה אתכם היטב בתהליך רכישת הבית.

מיהו יועץ משכנתאות ומהם התפקידים שלו?

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע המתמחה בתחום המשכנתאות ומסייע ללקוחותיו להוציא משכנתא בתנאים הטובים ביותר. תפקידו העיקרי הוא ללוות את הלקוח לאורך כל תהליך קבלת המשכנתא – החל משלב מילוי הטפסים והגשתם לבנק, דרך מציאת המשכנתא המתאימה ביותר מבחינת שיעור הריבית, תקופת ההלוואה, גובה התשלום החודשי ועוד, וכלה בקבלת אישור משכנתא מהבנק. יועץ משכנתאות מכיר היטב את השוק ויכול להשוות בין מספר הצעות משכנתא ולבחור את ההצעה הטובה ביותר עבור הלקוחות שלו. הוא גם עומד לרשות הלקוחות לאורך כל חיי המשכנתא למקרה שצריך לבצע שינויים ו/או התאמות בה.

מה זה משכנתא למסורבים?

כאשר אנו מדברים על משכנתא למסורבים אנחנו למעשה מדברים על אפשרות לקבלת הלוואה לרכישת דירה גם עבור אנשים שהבנקים הרגילים סירבו לתת להם משכנתא. הסיבה לכך שאנשים מסוימים מקבלים סירוב מהבנקים המסחריים בנוגע למשכנתא היא כי הבנקים מקשיחים יותר ויותר את הקריטריונים למתן משכנתא. חלק מהקריטריונים כיום כוללים: הכנסה גבוהה, היעדר חובות ועוד. אנשים שאינם עומדים בקריטריונים הללו יכולים לפנות לחברות המתמחות במשכנתאות למסורבים. חברות אלה מציעות הלוואות בריבית גבוהה יותר, אך עם קריטריונים מקלים יותר. עם זאת, חשוב לבדוק היטב את תנאי המשכנתא ולוודא שאכן ניתן יהיה לעמוד בהחזרים החודשיים לאורך זמן. משכנתא למסורבים היא הזדמנות טובה להגשים חלום ולרכוש דירה גם אם הבנקים לא מוכנים לעזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Image by ijeab on Freepik

טיפים יעילים לבחירת יועץ משכנתאות

טרם אתם בוחרים ביועץ משכנתאות כזה או אחר אשר ילווה אתכם בתהליך לקיחת המשכנתא, חשוב לשים לב למספר נקודות עיקריות אשר יעזרו לכם להבין האם אכן מדובר ביועץ משכנתאות איכותי ומקצועי. 

  • חפשו אחר המלצות – שאלו את האנשים הקרובים שלכם שכבר לקחו משכנתא אם הם עשו זאת בליווי של יועץ משכנתאות מסוים והאם הם ממליצים עליו. יועץ משכנתאות עליו ניתן למצוא כמות גדולה של המלצות טובות ככל הנראה יהיה איכותי ומקצועי.
  • וודאו שיש לו ניסיון רב – אל תתביישו לשאול את יועץ המשכנתאות בו אתם מתעניינים כמה שנים הוא עוסק בתחום ולכמה לקוחות הוא כבר סייע להוציא משכנתא. ניסיון רב הוא יתרון משמעותי מאוד בתחום זה.
  • קיימו פגישת היכרות – ערכו פגישות עם מספר יועצים טרם אתם מגיעים להחלטה סופית. חשוב שיהיה לכם נעים לעבוד עם היועץ ושהוא ישרה עליכם תחושה של ביטחון.
  • בדקו את רמת זמינות – יועץ איכותי צריך להיות זמין בשבילכם בכל שלב בתהליך, גם אחרי קבלת המשכנתא.
  • ערכו השוואת מחירים – השוו בין יועצים שונים ובדקו מה עלויות שהם גובים עבור השירותים שלהם. חשוב מאוד לא לבחור אך ורק על פי המחיר.
  • וודאו שיש מגוון פתרונות – יועץ טוב יכול להציע לכם מספר חלופות איכותיות בנוגע למשכנתא המתאימה לכם.

המרכז הארצי למשכנתאות – כל המידע שאתם צריכים במקום אחד

כפי שראינו לאורך המאמר, בחירת יועץ משכנתאות איכותי מהווה את אחד הצעדים החשובים ביותר בדרך להוצאת משכנתא. יועץ מקצועי ואמין יכול לסייע לכם רבות לאורך התהליך ולחסוך לכם זמן וכסף. אם אתם מחפשים אחר יועץ משכנתאות, אנו ממליצים לכם לבקר באתר האינטרנט של המרכז הארצי למשכנתאות. באתר תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי לו אתם זקוקים בנוגע למשכנתאות. בנוסף על כך באתר תמצאו גם מחשבון משכנתא שיכול להציג לכם את גובה התשלומים החודשיים הצפויים לכם, את סך הריביות שתשלמו לאורך המשכנתא ועוד פרטים חיוניים נוספים, כל זאת בהתאם לנתונים שתכניסו לו.

Back to top button