חדשות הארץמבזקים

תיעוד: מפגין נעצר לאחר שתלה שלטים בשכונה נגד השר וסרלאוף

משטרת ישראל עצרה היום (שבת) את האדריכל יואב אנדרמן המתגורר בצפון תל אביב בחשד ל"השחתת פני מקרקעין", זאת לאחר שתלה בשכונה שלטי מחאה נגד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף.

השוטרים שהגיעו לביתו של אנדרמן הורו לו להתלוות אליהם לתחנה אך זה השיב בפליאה: "למה?" והם השיבו לו: "בגלל השלטים שתלית – השחתת פני מקרקעין".

בהודעת הדגלים השחורים לפעילי המחאה נמסר: "זה השלט שתלה לוחם סיירת צנחנים לשעבר בכניסה לביתו. הוא שכן של השר ממפלגת החולשה היעודית בראשות תומך הטרור המורשע הסדרתי. תיראו מופתעים: המשטרה הגיעה היום בשבת בצהריים אל ביתו כדי לעצור אותו. (האם האם להתלונן למשטרה בשבת זה לא חילול שבת?) בזכותם, השלט הזה ייחשף למיליוני אנשים 💪 קוראים לכן ולכם להגיע עכשיו ולתמוך בעצור! כרגע מתכנסים מול משטרת לב תל-אביב במחאה על המעצר חסר ההצדקה. מתחם רכבת סבידור. רחוב 1285. תל אביב. ולא לשכוח: מוצ"ש, קפלן, 20:00 גם שלום חנוך יהיה שם 🎸".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השלטים שתלה בשכונה
השלטים שתלה בשכונה. צילום: דוברות המחאה – הדגלים השחורים

עיכובו של אנדרמן לתחנה עוררו תגובות קשות ואף התארגנות של פעילי המחאה שהגיעו מחוץ לתחנת המשטרה ולדרוש בשחרורו. לאחר זמן קצר הוא שוחרר ונשא נאום לעשרות הפעילים שהגיעו לתמוך בו. "ככה נראית התפוררות של דמוקרטיה", אמר בצאתו מתחנת המשטרה.

הפגנה - מפגינים
צילום: מחאת קפלן
נעמה לזימי ועו"ד גבי לסקי
נעמה לזימי ועו"ד גבי לסקי בתחנת המשטרה. צילום: דוברות המחאה
צילום: מחאת קפלן
צילום: מחאת קפלן
הנאום של יואב אנדרמן מחוץ לתחנת לב תל אביב לאחר שחרורו

העיתונאי בן כספית כתב בעמוד ה-X (טוויטר) שלו: "זה לא נותן לי מנוח. מה עבר בראשו של הקרנף ששלח בשבת בצהריים שני שוטרים לעצור אזרח, לשעבר לוחם בסיירת צנחנים, על "השחתת פני מקרקעין" (תליית שלטים)? הוא לא הבין שזה יעורר מהומה, יתגבר את המחאה, יקיף את תחנת המשטרה באלפים? הוא לא הבין שזה יביא לקפלן היום כמות מטורפת של מפגינים?".

"האם בן-גביר ו-וסרלאוף, שפגשו השבוע את ממ"ז ת"א, חושבים שככה הם ינצחו?" הוסיף כספית, "שאפשר יהיה להפחיד את האזרחים באמצעות מעצרי סרק צפון קוריאניים בשבת בצהריים? שמישהו מפחד מהם בכלל? שיפחידו קודם את העבריינים, הרוצחים וגובי הפרוטקשן, נראה אותם. עלובים ומופרעים."

חברת הכנסת ממפלגת העבודה אפרת רייטן אמרה בתגובה: "מחפיר ובלתי מתקבל על הדעת שהדבר הזה קרה היום בישראל. שוטרים ממלאים הוראה מפוקפקת להגיע בשבת לביתו של אדם ולעצור אותו כי תלה שלט מחאה?! פגיעה חמורה בחופש הביטוי המחאה. מענין שפתאום אין מחסור בכח אדם במשטרה. האמת- אין למעצר ההזוי הזה כל עילה. ואין סיכוי שההפחדה הזו תעבוד"

כוח קפלן מסר בתגובה למעצרו של האדריכל יואב אנדרמן: "משטרת תל אביב מנסה להגביל את זכות ההפגנה בתירוץ של השחתת מקרקעין. זהו עוד סממן של קריסת הדמוקרטיה תחת משטר הדיקטטורה של נתניהו. קוראים לכל הציבור להגיע הערב להפגנות בקפלן וברחבי הארץ ולהפגנה לשמירה על בג״צ בשני הקרוב."

Back to top button