חדשות הארץמבזקים

כתב אישום נגד תושב עכו בן 27 בגין מגע עם סוכן חוץ ומתן שרות לארגון טרור

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד חסן נדאף בן 27 מעכו לאחר שעמד בקשר עם חברים ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" ואף הסכים לסייע להם לקידום פעילות הארגון.

מעצרו של נדאף התבצע בעקבות חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל

מכתב האישום שהגיש עורך הדין מור בן אבו מפרקליטות מחוז חיפה עלה כי חסן נדאף ואישה בשם רודה אבו עגמיה היו חברים ברשת החברתית פייסבוק ועל רקע פרסומיה של רודה ברשת החברתית הבין נדאף כי היא משתייכת או תומכת בארגון הפלסטיני "החזית העממית", המוכרז כארגון טרור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך חודש מרץ השנה, יצרה רודה קשר עם נדאף וביקשה ממנו לעבור לשוחח ביישומון הטלגרם, כי ברצונה לדבר עמו על נושא שלא ניתן לדבר עליו ב"פייסבוק". בהמשך לאמור, עברו השניים להתכתב בטלגרם, שם כתבה רודה לנדאף כי התבקשה למצוא מישהו אמין, שמכיר את הארץ היטב, לצורך ביצוע משימות שונות.

נדאף, אשר הבין כי רודה פועלת לגייסו לפעילות למען ארגון הטרור החזית העממית, הסכים לתת שירות לארגון ובהמשך השניים עברו להתכתב ביישומון המסרים "סיגנאל" שם המשיכה רודה להסביר לנדאף כי המטרה "שלהם" ברורה, וכי הם רוצים אדם "משטחי 48" (ערבי ישראלי ד.ס) שיקנה מכונית ויעביר מדי פעם כסף או איגרות, ויתכן גם חפצים, בעבור הארגון שידאג גם לכסות את הוצאותיו.

במסגרת השיחה בין השניים נדאף שאל האם "העבודה" היא של המפקדה הכללית של הארגון או באמצעות רודה וזו השיבה לו כי מדובר במפקדה הכללית וכי היא מסייעת למצוא את האנשים המהימנים ביותר. נדאף כתב לרודה כי השיח במסגרת זו לא מתאים, וביקש מרודה להמתין עד שייפגשו. מספר ימים אחרי נפגשו השניים בטיילת בעכו, במהלך המפגש, מסרה לו רודה מכשיר טלפון סלולארי, ואמרה לו שיש בחור מחוץ לארץ המזוהה עם הארגון, ששמו "אבו צאפי", שרוצה לשוחח עמו.

על אף שנדאף הבין כי "אבו צאפי" חבר בארגון "החזית העממית" ופועל בשליחותו, הוא התכתב עימו באמצעות הטלפון הסלולרי של רודה, שם נשאל האם הוא מוכן לשמש כשליח. נדאף אשר הבין כי "אבו צאפי" מתכוון, בין היתר, להעברת אמצעי לחימה הסכים לבקשתו, וזאת בהבינו כי יש במעשיו כדי לסייע לפעילות הארגון. רודה הבטיחה לנדאף שתיצור עמו קשר על מנת לספק לו טלפן ורכב.

בנוסף לכתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצר עד תום ההליכים ובבקשת המעצר ציין עורך הדין בן אבו, כי: " קיים חשש שאם ישוחרר, יסכן המשיב את שלום הציבור, זאת בשל אופי המעשים המיוחסים לו וחומרתם, ופוטנציאל הנזק העצום לביטחון המדינה".

בית משפט חיפה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button