חדשות הארץמבזקים

מנכ"ל בית החולים איכילוב: "אירוע מורכב מאוד, הפעלנו אר"ן גדול"

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב בתל אביב עדכן לפני זמן קצר (שבת) על מספר הפצועים שהגיעו מהמהומות שפרצו משעות הבוקר בדרום תל אביב ומצבם.

לדברי פרופ' גמזו, "לחדר המיון הגיעו באופן פתאומי, ללא הודעה מוקדמת, למעלה מ-40 פצועים, עם הרבה מאוד אי וודאות, ללא תקשורת מלאה הרבה בהגעה עצמית, הרבה פציעות ירי וצריך לומר שהגיעו ממספר מקומות בתל אביב לאור העימותים המורכבים הללו. הפעלנו אר"ן קטן ובהמשך לאור הגעה באמת בלתי צפויה בשלבים מאוד מאוד מהירים הפעלנו אר"ן גדול – זה אומר מאות אנשי צוות כדי להגיע ולטפל בהם."

עוד הוסיף פרופ' גמזו כי "חדרי הניתוח הופעלו בו זמנית – מעל 6 חדרי ניתוח, כאשר הפציעות היו בערך כ- 20% מעל 10, 15 פצועים קשה שכמובן טופלו בחדרי הניתוח ויוצבו. הרבה פצועים קל ובינוני מפציעות ירי. מורכבות גדולה כדי להבין מה קורה, חלק מהתהליך זה תוך כדי זה, המשטרה, ואנחנו ומד"א מתחילים להבין את מהות והיקף האירוע, אבל תוך כדי זה גל נוסף שמגיע… כולם מטופלים כרגע וכמובן שעדיין צפויים לנו עדיין הגעות. צריך לומר שכשמגיעים לכאן יש עוינות פנימית ביניהם כי זה שני צדדים של איזשהו קונפליקט, ואנחנו גם כאן נדרשים לא רק לתמיכה הסוציאלית, חלקם רובם חסרי מעמד, אבל גם לדעת להפריד ביניהם כדי למנוע קונפליקטים פנימיים כאן, ואלימות פנימית. כולל גם בין האנשים שליוו אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין מנכ"ל בית החולים איכילוב כי מדובר ב"אירוע מורכב מאוד, שאנחנו יוצאים ממנו כרגע ברגעים אלו טוב מבחינה רפואית, ללא סכנת חיים לאף אחד. הם כולם מיוצבים ומקבלים את הטיפול הטוב ביותר, אבל עם הרבה מאוד מאמץ שלנו כדי להכיל את האירוע הזה בתנאים הכי לא סבירים שקיימים."

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב. צילום: דוברות בי"ח

לכלל בתי החולים במרכז הארץ הגיעו מעל ל- 130 פצועים, ביניהם יותר מ-30 שוטרים שמצבם קל. 17 מהפצועים האריתראים שהשתתפו בהפרות הסדר במצב קשה, חלקם הגדול פצועי ירי. 43 פצועים כאמור מטופלים באיכילוב ביניהם 14 פצועים קשה בהם פצועי ירי, 24 פצועים מטופלים בבית החולים שיבא בתל השומר, שניים מהם במצב קשה, 26 פצועים מטופלים בבית החולים וולפסון 1 מהם במצב קשה, 32 פצועים מטופלים בבית החולים בילינסון שניים מהם במצב קשה ו-13 מטופלים בבית החולים שמיר אסף הרופא 1 מהם במצב בינוני והיתר קל.

Back to top button