חדשות הארץמבזקים

המשטרה מסכמת: חמישה שוטרים נפצעו בהפגנה בתל אביב, הצירים נפתחו

הפגנות "צדק לרפאל" של העדה האתיופית נערכו היום (רביעי) בתל אביב משעות הצהריים עד הלילה ובמהלכן התרחשו הפרות סדר וחסימות צירים.

בשעות האחרונות כוחות משטרה ומג"ב פעלו במספר זירות באזור קפלן ואיילון בתל אביב, במטרה לשמור על הסדר ולאבטח את המפגינים. במהלך ההפגנה החלו המפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות שהוצבו לשמירה על בטחונם, תוך שהם משתמשים בכח ויורדים לאיילון ומבצעים חסימה.

במהלך הפרת הסדר נפצעו חמישה שוטרים. בהם: שוטר שנדקר בכתפו על ידי אחד מפורעי החוק, קצין משטרה אחר נפגע בידו ונזקק לטיפול רפואי כתוצאה מפגיעת אבן, וכן קצין מג"ב נפצע בראשו מחפץ שנזרק לעברו על ידי המפגינים. בנוסף שוטר נפצע בפניו כתוצאה מהתזת גז פלפל לעברו על ידי המפגינים וכן, הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו שנעו על איילון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאור האירועים, המשטרה החלה בביצוע מעצרים ופינוי הצירים באמצעות הפעלת מכתזית ורימוני הלם, במהלך המעצרים שמונה מפגינים נעצרו והועברו לחקירה בגין הפרת הסדר, זריקת אבנים ותקיפת שוטרים.

לפחות מפגין אחד נפצע, כאשר נמלט משוטרים וקפץ מגשר בגובה כארבעה מטרים. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר.

בשלב זה כלל הצירים שהיו חסומים נפתחו לתנועת כלי רכב.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לאירועים: "דקירת שוטר היא קו אדום בוהק. חופש המחאה היא זכות יסוד, אבל לא יעלה על הדעת שימוש באלימות ובוודאי שלא פעולה חמורה כל כך של דקירת שוטר. חשוב שמחאת הקהילה האתיופית תשמע וטענותיהם הצודקות לא אחת, יבדקו, אך פגיעה בשוטרים וכוחות הביטחון זו חציית כל גבול ואנחנו נמצה את הדין עם הדוקר. מגבה את המשטרה באכיפת החוק ושמירה על הסדר הציבורי ושולח איחולי החלמה מהירה לשוטר שנפגע".

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי, המלווה את משפחת אדנה בחודש האחרון, הגיבה גם היא להסלמה במחאה: "הכאב על רפאל אדנה ז"ל, שנדרס והופקר למותו באכזריות, הוא גדול. אני מחבקת את המשפחה והמחאה מוצדקת מאוד. לצד זאת, אני קוראת למשטרה ולציבור הצעירים שיצאו להפגין – גלו איפוק וריסון, ופעלו רק במסגרת החוק וחלילה לא באלימות. אני עומדת בקשר רציף עם פרקליט המדינה, בכדי לוודא שהצדק יעשה כדין! קוראת למפגינים לכבד את בקשת משפחת אדנה ומבקשת מכולם לפזר את ההפגנה ולדאוג שלא יהיו נפגעים ושכולם יחזרו הביתה בשלום".

שוטר נפצע מיידוי חפצים - תל אביב - פגיעת ראש
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button