חדשות הארץמבזקים

תרומה לבבית – 30 דפיברילטורים נתרמו לכונני מגן דוד אדום בגולן

בטקס שהתקיים היום (רביעי) בגבעת אבני במעמד מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן, מנהל מחלקת תגובה מיידית במד"א יוסי חלבי, מת"ח אשכול קרית שמונה במד"א עומרי הוכמן, ראש מועצת אזורית הגליל התחתון ניצן פלג וסגנו מתנדב מד"א דודו ברגר ויו"ר הועד המקומי גבעת אבני זאב שלו חולקו 30 מפעמים תרומת אגודת ידידי מד״א בישראל לכונני מד״א תושבי עמק הירדן, רמת הגולן, הגליל העליון, הגליל התחתון וסובב טבריה אשר ישאו אותם באופן קבוע בערכת הכונן ומיועדים לאפשר להם להציל חיים במקרה של דום לב.
כ-8,000 מקרי מוות מתרחשים בישראל מדי שנה כתוצאה מדום לב וביצוע פעולות החייאה הכוללות שימוש במכשיר מפעם מעלה את סיכוי ההישרדות של המטופל באופן משמעותי ביותר.

כונני מד''א - מפעמים - תרומה
צילום: דוברות מד"א

מנכ״לית אגודת ידידי מד״א בישראל, אורלי אריאל: ״אנו עושים מאמצים גדולים לשנות את פני המציאות של מוות מדום לב, זה אפשרי וזה בידיים של כולנו. תודה לתורמים השותפים שלנו, שמבינים שהתרומה שלהם חוזרת לכולנו ומתקנת מציאות עגומה.״
מנהל מחלקת תגובה מיידית במד״א, יוסי חלבי: ״חלוקת המכשירים נעשתה על מנת לשפר את המענה של כונני התגובה המיידית של מד״א באזורים וישובים מרוחקים. באמצעות המפעמים החדשים יוכלו כונני התגובה המיידית לתת מענה ראשוני טוב יותר ומציל חיים במקרה של דום וזאת עוד בטרם הגעת האמבולנס למקום.״

מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן: "אנחנו רואים יום יום ברחבי הארץ את ההצלחה של מתן שוק חשמלי בהקדם האפשרי ועוד בטרם הגעת האמבולנס. אנחנו עושים מאמץ גדול בעזרת התורמים הנדיבים כדי לפזר כמה שיותר מכשירי מפעם על מנת להציל חיים."
חלוקת 30 המפעמים לכוננים ביישובים מרוחקים היא חלק מפרויקט ארצי שמוביל בימים אלו מגן דוד אדום בשיתוף אגודת ידידי מד"א בישראל, במסגרתו מחולקים כ- 500 מכשירי מפעם לכונני מד״א בכל רחבי הארץ וזאת במטרה לשפר משמעותית את הטיפול ולהציל חיים במקרי דום לב במרחב הציבורי והפרטי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצילים חיים ב-3 צעדים פשוטים: התקשרו מיד 101, בצעו לחיצות חזה וחברו את המפעם (דפיברילטור)

Back to top button