מבזקיםצבא וביטחון

מפקד חיל האוויר: "ישנה פגיעה בכשירות החיל, יהיה קשה לתקן"

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר נפגש היום (שישי) עם כ-60 אנשי מילואים במערכים השונים בחיל, זאת על רקע הודעתם של אלפי אנשי צוות ובהם למעלה מ-500 טייסים מבצעיים במילואים על כוונתם להפסיק להתנדב לשירות. ‏השיחה התקיימה כחלק מרצף שיחות שמקיים מח״א בחודש האחרון עם אנשי מילואים בבסיסי החיל ברחבי הארץ.

מפקד חיל האוויר הדגיש כי "מתמונת המצב הנוכחית עולה כי חיל האוויר כשיר אך ישנה פגיעה שהולכת ומעמיקה. תמונת המצב על כל גווניה מנותחת על בסיס יום יומי על בסיס כל המידע שיש בידינו ומשוקפת מעלה באופן קבוע. גם אם מחר הכל יסתדר – יהיה קשה לתקן, חיל האוויר הוא לא אותו דבר. יש לנו אחריות ביטחונית על הכתפיים, בצד הקושי שיש לחלקכם, מצפה שתמשיכו להגיע."

האלוף בר הוסיף כי "בסוגיית האמון, מהות תפקידי היא לעמוד על המשמר ולהשאיר את החיל נקי וטהור. האמון במפקד הטייסת ובמח”א הוא קריטי. האמירה על אי ההתייצבות, הרמטכ״ל הדגיש אותה וגם אני, היא פוגעת בצה״ל. חיל האוויר מייצר מטריה אווירית 24/7. מהרעש של המטוסים ועד ליירוטי כיפת ברזל – זה אמון הציבור. הרמטכ״ל ואני מגנים בכל פורום השתלחויות באנשי המילואים כמו גם המשרתים כולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מובילי כוח קפלן אמרו כי "דבריו של מפקד חיל האוויר ברורים – נתניהו מפרק את בטחון ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת אנושות בבטחון המדינה, מרסקת את חיל האוויר, הכלכלה וקורעת את העם. נדרשת גניזה מוחלטת של כל חוקי ההפיכה המשטרית וביטול החוק המבטל את עילת הסבירות. אם דברים אלה לא יתקיימו מדינת ישראל נמצאת בסכנה ממשית לבטחונה. מחר נפגין למען הדמוקרטיה הישראלית בקפלן."

ממטה המאבק נמסר בתגובה לדברי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר כי "ההפיכה המשטרית מפרקת את ישראל מבפנים ומחזקת אויבים מבחוץ. בזמן שצה״ל מתפורר להם מול העיניים, חברי ממשלת החורבן נותרים זחוחים ולהוטים להמשיך במלאכת הרס המדינה.
מחדל יום כיפור 2023 יהיה על ראשיהם של נתניהו וגלנט, בוועדת החקירה שתקום הם לא יוכלו לטעון שלא ידעו."

יואב גלנט - תומר בר
שר הביטחון ומפקד חיל האוויר. ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button