חדשות הארץמבזקים

העיר נהריה תהנה מפרויקטים חדשים בתחום התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב ביקרה היום (שני) בצפון עם בכירי משרדה וקיימה פגישת עבודה עם ראש העיר נהריה רונן מרלי, בסוגיות התחבורה הרלוונטיות לנהריה ולאזור הצפון, וכן במאבק של העיר בתאונות הדרכים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב אמרה: "הבאנו היום חדשות טובות לעיר על השיפורים התחבורתיים הרבים הנמצאים בשלבי ביצוע שונים,בהם קידום הארכת קו המטרונית עד נהריה, הקמת מרינה חדשה בעיר, שיפוץ תחנת הרכבת והקמת פארק המסילה ,בדומה לפארקים דומים הפועלים בהצלחה בירושלים ובתל אביב וכן השקעות משמעותיות בהרחבת שירותי התחבורה הציבורית בעיר, וצעדים נוספים לשיפור התנועה בעיר ולחיזוק החיבור של נהריה ליישובי הסביבה ולמרכז הארץ.

בהתאם לסיכום שלי עם שר השיכון, אנו מתנים כל הסכם גג בתחום הדיור בחתימה על הסכם גג תחבורתי, כדי להבטיח שהצמיחה תהיה בת קיימא ולא תחמיר את בעיות התחבורה של העיר אלא להיפך – תפתור אותן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מירי רגב-נהריה
צילום:ששון תירם

במפגש השתתפו גם מנכ"ל המשרד משה בן זקן, ראש מינהל תשתיות אבנר פלור, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל(נת״י)ניסים פרץ, מנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך, מנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה ונציגים בכירים של רשות הספנות, רכבת ישראל ועוד. בין הנושאים שהועלו:

הארכת קו המטרונית מצומת שמרת עד לנהריה: קו 8 של המטרונית, המצוי בשלבי ביצוע מתקדמים וצפוי להיפתח עוד כשנתיים, מתוכנן כיום עד צומת שמרת שמצפון לעכו.

השרה רגב אמרה כי במסגרת פיתוח הפריפריה ועידוד התחבורה הציבורית, היא מצדדת בהארכת הקו המטרונית עד נהריה. השרה הזכירה כי בסיכום התקציבי שהושג עם האוצר, הוקצו 170 מיליון שקלים לתכנון מפורט של כביש 4 מבית חולים נהריה לצומת המפרץ, כולל הרחבה והסדרת צמתים עבור המטרונית. השרה רגב הנחתה את צוות משרדה לקדם את התכנון ולבחון את היתכנות הארכת הקו.

הקמת מעגנה בנהריה, השער הצפוני למדינת ישראל: במסגרת תמ"א 13 נבחן הצורך בהקמת מעגנות עתידיות ומיקומן, והתקבלה המלצה להקמת מעגנה בחוף הצפוני של נהריה עם כ-500 מקומות עגינה. השרה הודיעה כי הורתה להמשיך בתהליך תכנון המעגנה, אשר תשתלב בפרויקט השאטל הימי שאותו מקדמת השרה. השאטל הימי מתוכנן להשיט נוסעים וכלי רכב מאשדוד לתל אביב, הרצליה, נתניה וחדרה, אך לדבריה ניתן להאריכו עד חיפה ונהריה. השרה הורתה להקים צוות עבודה משותף עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התיירות לדיון בנושא המעגנה והשאטל הימי.

שיפוץ תחנת רכבת נהריה: השרה עדכנה לגבי התוכניות לשדרוג ושיפוץ תחנת הרכבת בנהריה, והורתה לבחון הוספת רכבות והגברת תדירות לעיר, במיוחד בשעות הערב. כיום הרכבות נוסעו בתדירות של 2-3 רכבות בשעה.

הקמת פארק המסילה: פארק המסילה בנהריה מתוכנן כפארק לינארי לאורך המסילה הישנה, כפי שנעשה בהצלחה בירושלים ובתל אביב. הפרק יכלול שבילי אופניים שיחברו את תחנת הרכבת למרכז העיר, ובעתיד יוכלו להמשיך עד ראש הנקרה. הפרויקט משותף לעיריית נהרייה, לרכבת ולחברת חוצה ישראל. שרת התחבורה הביעה תמיכה בפארק, והורתה על פינוי השטח בהקדם על מנת לאפשר סלילת שבילי אופניים שיחברו אתה עיר לתחנת הרכבת, במסגרת חזון החיבוריות והקישוריות.

שדרוג מערך האוטובוסים: כחלק מהסכם "רשויות השינוי", תושק בחודש ספטמבר 2023 פעימה נוספת של שיפור בשירות האוטובוסים בעיר. הפעימה כוללת בין היתר, תגבור תדירות בקווים מרכזיים (קווים 3,4,8,16) והארכת מסלול קו 18 עד שכונת יצחק שמיר החדשה ושכונת נהריה הירוקה.

בחודשים הקרובים תוגבר התדירות ויוארכו שעות הפעילות גם בקווים הבינעירוניים 271 ו-367 מנהריה לחיפה, צפת ומעלות תרשיחא. בתחנות ברחבי העיר יותקן שילוט אלקטרוני. נהריה תצטרף למהפכת החישמול בשנים הקרובות, עם חשמול המסופים והתקנת עמדות טעינה אוטובוסים חשמליים. השרה רגב הורתה לבחון תגבור של מערך התחב"צ בימי שישי ובמוצ"ש לטובת החיילים.

כביש מרחוב העלייה לשכונת בוימל-אכזיב:
השרה רגב התרשמה מחשיבות הרחוב שיוביל בין השאר לפיתוח התחבורה בנהריה לייעול וקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. פרויקט זה נמצא בבדיקה כדאית של גורמי המקצוע במשרד התחבורה וככל שיימצא כדאי, הוא יתוקצב.

הסכמי המאי"ץ: הסכם המאי"ץ עם עיריית נהריה כולל נת"ץ, כ-10 ק"מ של שבילי אופניים, 4 מסופי תחב"צ, 106 סככות בתחנות, מיתוני תנועה ותוספת שירות משמעותית. בפגישה עודכנה השרה על התקדמות הפרויקטים השונים, לרבות עיכובים והסיבות להם.

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן"נהריה היא עיר עם פוטנציאל תיירותי ועסקי ענק, ונעשה הכל כדי לספק לעיר את התשתית התחבורתית הדרושה להמשך פיתוחה ,לשמירה על האוכלוסיה המקומית ולהבאת משפחות וצעירים ממרכז הארץ כי היום איכות התחבורה היא מרכיב מרכזי בשיקולי עבודה, לימודים והקמת בית."

Back to top button