מבזקיםפוליטי / מדיני

"שלום עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות – זו קפיצה קוונטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם משלחת חברי קונגרס דמוקרטיים מטעם אייפא״ק, בראשותם של מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים האקים ג׳פריס ונשיא אייפא״ק מייקל טוצ׳ין, במשרד רה״מ בירושלים.

מדברי נתניהו לחברי המשלחת: ״מתרחש שינוי אדיר בעולם. השינוי המהותי הוא הקצב הגאומטרי של שינוי טכנולוגי. הוא ללא ספק ישפיע על החברה שלנו, על הכלכלות שלנו, על יחסי החוץ שלנו ועל הביטחון שלנו. אני לומד את הנושא בחודשים האחרונים, לאחר שלמדתי לפני כן את תחום ההגנה בסייבר, ולאחר שהפכתי את ישראל והתחייבתי להפוך אותה לאחת מחמש מעצמות הסייבר. אך AI גדול מזה בהרבה. וההייפ הוא לא רק הייפ. זה אמיתי וזה קורה."

"העתיד שייך למי שמחדש, אך העתיד שייך גם לחברות חופשיות שמשתפות ביניהן פעולה כדי להבטיח שאזרחינו ייהנו מהיתרונות של AI ולא מקללותיו. ויש הרבה משתיהן. אני חושב שבהקשר הזה ובהיבטים רבים אחרים, לישראל אין בת ברית טובה יותר מאשר ארה"ב, ולארה"ב אין בת ברית טובה יותר מאשר ישראל. אנחנו אומות החדשנות." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח, לע״מ

"הדבר החשוב ביותר הוא ליצור איום צבאי אמין על איראן, והדבר השני הוא לנצל את זה אם כל דבר אחר נכשל. אנחנו לא רוצים עולם שבו איראן יכולה לאיים על ניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס או כל מקום בין לבין עם נשק גרעיני. אנחנו בוודאי לא רוצים עולם שבו הם יכולים להשמיד את ישראל, שהם קוראים לה ׳מדינה של פצצה אחת׳, הצהרה מתועבת בפני עצמה, אך מסבירה היכן איראן נמצאת. אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, עם הסכם כזה או אחר או בלעדיו, כדי להגן על עצמנו." הוסיף.

צילום: חיים צח, לע״מ

עוד אמר: "השלום עם מדינות המפרץ, שהתעצב על יסוד האיום האיראני מצד אחד, ומצד שני משיתוף הפעולה הטכנולוגי והעסקי בינינו, התפוצץ. מדובר בשלום כלכלי. מיליארדים כבר זורמים לשני הכיוונים עם מיזמים משותפים, עם תיירות ועם יחסים בין אנשים ובין כלכלות. זו הזדמנות מרגשת לשלום. אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית. בשלום סעודי-ישראלי יש אלמנט של תשתית פיזית שכבר קיים, אבל הפוליטיקה חוסמת אותו״.

עוד הוסיף ראש הממשלה: ״אני רוצה להודות לכם על עמדתכם בנוגע לאנטישמיות וההתקפה השקרית על ישראל כ׳מדינת אפרטהייד׳, על תמיכתכם בביטחונה של ישראל ובמאמצי הנשיא להרחיב את מעגל השלום – אני בטוח שכולכם תומכים בזה. אלה זמנים עמוסים, עם הרבה התקדמות״.

צילום: חיים צח, לע״מ
צילום: חיים צח, לע״מ

Back to top button