בריאותמבזקים

הבן אושפז בסכנת חיים – האבא תרם יצירת אמנות לצוות שהציל את חייו

לפני כארבע שנים סבל בנו של פיטר יעקב מלץ מחום גבוה במשך מספר ימים. משמצבו המשיך להחמיר לקחו אותו הוריו למיון ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ולאחר בדיקות מהירות התגלה כי הוא סובל ממחלה זיהומית שפגעה במערכות שונות בגופו וסיכנה את חייו.

"מנהלת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר דגנית אדם והצוות המסור והמקצועי במחלקה טיפל בבן שלנו במשך מספר שבועות באופן מעורר השראה ולשמחתנו, שקשה לתאר במילים, כעבור מספר שבועות בין חיים למוות, הוא נרפא ויצאנו כמנצחים את שערי בית החולים", משתף פיטר יעקב מלץ.

פיטר יעקב מלץ התלבט כיצד להודות לצוות מיון הילדים וטיפול נמרץ ילדים שהציל את חיי בנו ובחר להעניק למרכז רפואי מאיר תבליט ענק ממדים שיצר, בגודל של כחמישה מטרים על שלושה מטרים גובה, העשוי יציקות עיסת נייר ואקריליק – והעבודה המרשימה הוצבה בכניסה למערך הילדים. העבודה הוצגה במוזיאון פתח תקווה לאמנות ולאחר סיומה הועברה כתרומה למרכז הרפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שמה של היצירה "מה לראות"/ "What to watch" נלקח מהשאלה המופנית לגוגל הנענית בהמלצות לתוכניות טלוויזיה", משתף פיטר יעקב מלץ. "השאלה הניעה אותי לתהות על עצם המבט. התבליט עשוי יציקות עיסת נייר עשויות מרישומי טבע דומם של תלמידיי בתיכון תלמה ילין שנזרקו והשימוש החוזר בהן פועל כמשמר אנרגיה יצירתית. התבליט מורכב מחלקים פיסוליים שהועתקו ממחסן הטבע הדומם של המגמה לאמנות חזותית ואחת ההשראות לתבליט היה דווקא המורה שלי, פסח סלבוסקי שהלך לעולמו ב-2019" הוא שיתף והוסיף "בילינו במחלקת טיפול נמרץ ילדים במאיר כמעט חודש ימים בהם ראינו אנשים מדהימים נלחמים על הדבר היקר לנו מכל. להגיע היום לביה"ח ולראות את העבודה מתנוססת בכניסה למערך הילדים המדהים הזה זו גאווה גדולה וממלא את הלב".

ד"ר דגנית אדם-כהן, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "התרגשנו מאוד מהמחווה המרשימה שמשפחת מלץ העניקה לנו. ההודיה של המשפחות תמיד מרגשת אותנו ונותנת לנו כוח להמשיך להילחם עבור כל ילד וילדה על מנת שיחזרו לחייהם, למשפחותיהם וימשיכו ולעיתים אף יתחילו לחיות חיים מלאים ומאושרים – הם פאר היצירה האמיתית מבחינתנו".

על היוצר: פיטר יעקב מלץ הוא כרוניקן ויזואלי, צליין חזותי, המתהלך בתוך מציאות החיים העכשוויים הפרטיים מתוך תודעה היסטורית רחבה. פורש חווית חיים אישית המתמזגת עם ההבנה והערנות להיותה חלק מהתרחשות גדולה, קולקטיבית. חוויה הלוכדת בתוכה את העבר ואת העתיד. ביסוד היצירה שלו נמצא עיקרון הקורא להתאהבות בתהליך האמנותי ולמחשבה על האמנות ככלי רב עוצמה לחיים.

צילום: דוברות בית החולים מאיר

Back to top button