מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה בפנייה נוספת נגד נתניהו: "מבקש להתערב בעניין בו הוא מנוע ומושתק"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לראש הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה בפניה דחופה, למנוע את מה שהם מכנים "המשך התערבותו" בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שעתידה למנות נשיא ושופטי בית המשפט העליון שידונו בערעור הפלילי שלו.

בתנועה אומרים כי "פניית התנועה היא בעקבות הדברים שאמר ראש הממשלה נתניהו בראיון לאתר החדשות הפיננסי "בלומברג", לפיהם בכוונתו להמשיך ולקדם שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. לטענת התנועה התערבותו של נתניהו לקידום שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים ויצירת מוטת שליטה של ראש הממשלה על הרשות השופטת המהווה התערבות אסורה מטעמו במינוי נשיא ושופטי בית המשפט העליון שידונו בערעור הפלילי שלו. וכל זאת, תוך הפרה מתמשכת של הסדר המניעה שנקבע על כהונתו של ראש ממשלה נאשם בפלילים חמורים, בידי 11 שופטי בית המשפט העליון בבג"ץ 2592/20 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' היועץ המשפטי לממשלה."

עוד מסרה התנועה: "התנועה לאיכות השלטון מבקשת במכתבה שראש הממשלה יפסיק לאלתר פעילות בניגוד להסדר ניגוד העניינים, לרבות בכל הקשור להתערבות במשרדי המשפטים, ביטחון הפנים ותקשורת, לרבות, הוצאה לפועל של חקיקה שתאפשר לו מוטת שליטה על מינוי נשיא ושופטי בית המשפט העליון. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה: "ראש הממשלה הנאשם בפלילים חמורים מודיע שהוא מעוניין ליצור "רק" מוטת שליטה לעצמו על בחירת נשיא ושופטי בית המשפט העליון שידונו בערעור הפלילי שלו ואחרי זה "נעצור". שוב, נראה כי ראש הממשלה מפר את הסדר המניעה הספציפי שנקבע לו ומבקש להתערב בעניין בו הוא מנוע ומושתק באופן אישי – על היועצת המשפטית לממשלה חלה החובה לפעול ולמנוע כל פעילות בניגוד חריף להסדר".

אליעד שרגא
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button