חדשות הארץמבזקים

"סוף סוף היהודים חזרו לחומש והפעם לתמיד"

כשבוע לאחר מחיקת העתירה לפינוי חומש ובמלאת שמונה עשרה שנים לגירוש תושבי היישוב, עלה ח"כ צבי סוכות ליישוב ונפגש עם ראש הישיבה הרב אלישמע הכהן.

כזכור לפני מספר חודשים אישרה הכנסת את ביטול חוק ההתנתקות, כך שיאפשר לישראלים לשהות בישובים שפונו בצפון השומרון במסגרת תוכנית ההתנתקות. חוק זה הסדיר את מעמדם של תלמידי הישיבה בחומש שבשנים האחרונות פונו מספר פעמים מהמקום.

צבי סוכות - חומש
צילום: דוברות ח"כ סוכות

בהליך שהתנהל בבית המשפט העליון טענו ערבים וארגוני השמאל לבעלות על הקרקע ודרשו לפעול לפינוי תלמידי ישיבת חומש. עם כינונה של הממשלה ובהתאם להסכמים הקואליציונים עם "הציונות הדתית" הודיעה הממשלה לבג"ץ שבכוונתה להסדיר את חומש. לפני כשבוע דחה בג"ץ את עתירת הערבים וארגוני השמאל נגד ההתיישבות בחומש והורה על מחיקתה. לאחרונה עם ההתקדמות המשפטית, סודרו מערכות החשמל והתאורה והוצבו בישוב בית מדרש חדש ופנימיות חדשות עבור 50 תלמידי הישיבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוכות אמר במהלך ביקורו במבנה הישיבה החדש: "לפני 18 שנה בדיוק ביום הזה, מכונת ההרס נעה בעוצמה והחריבה גם את יישובי צפון השומרון לאחר חורבנם של ישובי גוש קטיף. ימים קשים בתולדת מדינת ישראל. ללא מעגלי שיח או הידברות, בדורסנות קשה עם התגייסות משפטית חסרת תקדים."

עוד הוסיף חבר הכנסת: "היום כחבר בכנסת אני עומד כאן בהצדעה גדולה לגיבורי חומש שכותבים את פרקי הציונות הבאים בדפי ההיסטוריה, גאה ונרגש לומר שתמונות ההרס מאז, השתנו לתמונות בניין וצמיחה. בממשלת ישראל נחושים לפעול לתיקון עוול הגירוש הנפשע ולהסדיר את הישיבה בחומש. אל מול חלומם השפל של המחבלים תשובתנו ברורה – הנפת דגל ישראל בגאון בהתיישבות היהודית בכל מרחבי ארצנו."

צילום: דוברות ח"כ סוכות

Back to top button