מבזקיםצבא וביטחון

ברקע המתיחות הבטחונית: משלחת אמריקנית בכירה ביקרה בישראל

משרד הביטחון אירח השבוע משלחת אמריקנית בכירה בראשות תת-מזכיר ההגנה האמריקני למודיעין, רונאלד מולטרי. המשלחת האמריקנית נועדה עם מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אייל זמיר, עם ראש האגף הבטחוני-מדיני, תא״ל (מיל׳) דרור שלום שאירח את המשלחת, עם ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה ועם מפקדים בכירים נוספים באגף המודיעין.

השיח עסק בסוגיות ביטחוניות ומודיעיניות ובאתגרים ייחודיים, המשותפים לישראל וארה"ב, שבראשם המאמץ האיראני לערער את היציבות באזור. המשלחת האמריקנית סיירה בגבול הצפון וקיבלה סקירה על האתגרים הייחודיים שמציב איום חיזבאללה לאורך גבול ישראל-לבנון.

במסגרת הביקור, מנכ"ל משרד הביטחון וראש האגף הביטחוני מדיני סיכמו עם תת-מזכיר ההגנה האמריקני למודיעין להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה המודיעיני הייחודי בין המדינות לנוכח האתגרים וההזדמנויות ל ישראל וארה״ב בעת הנוכחית באזור וברחבי העולם כולו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, המשלחת שכללה גם את ראש ה-dia, סקוט ברייר, קיימה ביקור באגף המודיעין, שכלל פאנל מודיעיני-אסטרטגי משותף, הצגה של היכולות הייחודיות של האגף וסקירה של שיתופי הפעולה בין אגף המודיעין לבין קהיליית המודיעין האמריקנית. החיבור המשמעותי בין אגף המודיעין לבין גופי המודיעין האמריקאים מהווה דוגמא נוספת לקשרים החזקים והמיוחדים בין המדינות. המשלחת האמריקאית, בראשות תת מזכיר ההגנה למודיעין, ביקרה והניחה זר בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל וביד ושם.

צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

Back to top button