חדשות הארץמבזקים

הותר לפרסום: האישה שקיבלה את "עיטור הנשיא" טבעה למוות בהרצליה

האישה שנמשתה הערב (שישי) כשהיא מחוסרת הכרה בחוף השרון בהרצליה היא ד"ר דליה פדילה בת 51, שקיבלה את פרס "עיטור הנשיא" לפני כ-9 חודשים (בדצמבר 2022), על תרומתה לקידום חינוך איכותי בחברה הערבית.

צוותי מד"א הוזעקו הערב בשעה 19:40 עם קבלת דיווח על אישה שנמשתה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה בחוף השרון בהרצליה. לאחר פעולות החייאה חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה.

פראמדיקים במד"א עידן שינה ויניב ניניו סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו על קו החוף את האישה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. עוברי אורח סיפרו לנו שמשו אותה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה וביצעו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמה, עיסויים ומתן תרופות כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פדילה ז"ל הייתה אשת ציבור פורצת דרך בחברה הערבית בישראל. ייסדה את "קיו סקול", רשת חינוך בחברה הערבית ואת תנועת "עתידנא", המקדמת חזון של חברה משותפת, בה כיהנה כמנכ"לית. בין היתר הייתה גם יועצת הכנסת לתחום החינוך הערבי, שימשה בעבר כנשיאת המכללה להנדסה ומדעים בבאקה אל –גרביה, וכמשנה לנשיא במכללת "אלקאסאמי" להכשרת מורים.

ד"ר דליה פדילה ז"ל הייתה האישה הערבייה הראשונה בתפקידי ניהול ומייסדת רשת חינוך, הובלת תהליכים משמעותיים בקידום נשים והנגשת חינוך איכותי בחברה הערבית. בוגרת שתי תוכניות במנהיגות בילנאומית, פיתחה דיאלוג בין תרבויות וקשרים בין מוסדות אקדמאים בארץ ובחו"ל.

נשיא המדינה יחד עם זוכת עיטור הנשיא, ד"ר דליה פדילה
נשיא המדינה יחד עם זוכת עיטור הנשיא, ד"ר דליה פדילה. צילום: חיים צח / לע"מ

עצוב: נקבע מותה של האישה שנמשתה מחוסרת הכרה בחוף השרון בהרצליה

Back to top button