מבזקיםפוליטי / מדיני

החרדים מאיימים: אם לא יעבור חוק הגיוס – נפרוש מהממשלה

ראשי המפלגות החרדיות איימו בשיחות סגורות כי יפרקו את הממשלה אם חוק הגיוס לא יעבור במושב החורף של הכנסת. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12.

חוק הגיוס שייתן פטור מגיוס לתלמידי ישיבות נכלל בהסכמים הקואליציוניים והיה אמור לעבור במושב הקיץ אולם הסערה סביב המהפכה המשפטית הובילה לשינוי סדרי העדיפויות של הקואליציה והעברת חוק הגיוס נדחתה למושב החורף. אולם, נראה שחברי הכנסת החרדים לא יסבלו דיחוי נוסף.

על פי ציטוטים משיחות סגורות שחשף עיתונאי אתר החדשות החרדי "כיכר השבת" ישי כהן, גם יו"ר ש"ס אריה דרעי וגם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף איימו לפרק את הממשלה אם חוק הגיוס לא יעבור במושב החורף הקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הדיווח, דרעי אמר: "לנתניהו ברור שחוק הגיוס יעבור בתחילת כנס החורף. ללא חוק הגיוס – הממשלה לא תתקיים. יהיה חוק לא שפיט".

גולדקנופף חיזק: "קיבלנו הוראה ממועצת גדולי התורה: ללא חוק גיוס עם פסקת התגברות נקודתית – פורשים מהממשלה. לא תהיה דחייה נוספת בחקיקה".

חשיפה זו מצטרפת להבטחה של מזכיר הממשלה יוסי פוקס בריאיון לעיתון החרדי "משפחה", שטען שחוק הגיוס יעבור במושב הכנסת הקרוב ויהיה חסין מביקורת שיפוטית.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לידיעה: "מדינת ישראל חייבת את צבא העם על מנת להתקיים, וכדי שצבא העם ימשיך להתקיים – אי אפשר להמשיך לשעבד אותו להסדרים קצרי טווח ולהפוך אותו לקלף מיקוח פוליטי. רק מתווה שירות שמסתכל על ישראל 75 שנים קדימה, יוכל להבטיח את ביטחוננו. מתווה השירות שהצגתי יחד עם ח"כ גדי איזנקוט, יבטיח הוגנות ושותפות לאומית שתשרת את כלל אזרחי ישראל – חרדים, ערבים ויהודים כאחד. זהו צו השעה".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו הגיבה: "כל 'הטוב' עוד לפנינו. מועצת גדולי התורה שמה אולטימטום לנתניהו להעביר את חוק ההשתמטות ולמה הם עושים את זה? כי הם יכולים. כי ראש הממשלה חלש וסחיט. קיבלנו עוד הוכחה נוספת מי באמת מנהל את המדינה, לא הממשלה, לא הכנסת ולא מערכת המשפט אלא מועצת גדולי התורה. בסוף כולנו נשלם על זה. סוף הציונות ותחילתה של מדינת ההלכה".

יצחק גולדקנופף
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button