מבזקיםמשפטי/פלילי

הציונות הדתית בעד בג"צ? צהלה בעקבות דחיית העתירה על פינוי חומש

בית המשפט העליון הכריע הערב (רביעי) בעניין עתירה לפינוי המאחז חומש והכריז כי המאחז לא יפונה.

סיבת השופטים לדחיית העתירה לפינוי המאחז היא העברת המאחז למקום חדש שעיקרו אינו על קרקע פרטית. אמנם דרכי הגישה למיקום החדש של חומש כן עוברות בקרקע פרטית אך השופטים סברו כי אותן דרכים "לא ניצבו בלב העתירה ולא עמדו בבסיס ההחלטה על הוצאת צו על-תנאי בעניינה".

בהתייחסות לנוכחות של ישראלים בשטח המתוחם, השופטים ציינו כי האיסור על כניסת ישראלים למרחב חומש בוטל במסגרת ביטול "חוק ההתנתקות" בכנסת במרץ האחרון. הם הדגישו כי לעותרים נותרה הזכות להגיש עתירה שמתייחסת למצב החדש בעתיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמים רבים בציונות הדתית שמחו על החלטת בג"צ. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "זהו יום חשוב עבור חומש ויום חשוב עבור ההתיישבות. ממשלת ישראל ביטלה את חוק ההתנתקות בצפון השומרון ומסדירה את הישיבה והאחיזה היהודית בחומש. אני מבקש להודות לשר הביטחון גלנט ולמינהלת ההתיישבות על העבודה המשותפת למען חומש ולמען ההתיישבות".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "סוף הצדק להופיע! כשהממשלה נותנת תושבות ברורות עם אמירה יהודית וציונית חד משמעית – התוצאה ברורה! ממשלת ישראל צריכה להשלים המהלך ולהחיל החוק על כלל ישובי צפון השומרון, ולהורות על בניתם מחדש של חומש, שא-נור, גנים וכדים מחדש. דגל ישראל ישוב להתנופף בארבעת הישובים שנעקרו בצפון השומרון, הם ייבנו מחדש, ילדים ישובו לשחק ברחובות היישובים הפורחים".

חבר הכנסת צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית הגיב: "חלוצי ישיבת חומש שנאחזים בתנאים מורכבים במשך שנים, מלמדים אותנו שיעור חשוב בציונות 2023. ביטלנו את חוק ההתנתקות וכעת תמשיך האחיזה היהודית החשובה. משנים את הכיוון – התיישבות, צמיחה ובניין!"

לעומת זאת, תנועת שלום עכשיו פחות שמחה מדחיית העתירה ומסרה:"כך נראה בג"צ שמפחד מהצל של עצמו, וכך בדיוק סמוטריץ' ורוטמן רוצים אותו. פסק הדין המביש הזה הוא כניעה למקדמי ההפיכה המשטרית שבכוח הזרוע הצליחו להכשיר אלימות מתנחלים וגזל אדמות פרטיות של פלסטינים. זהו עוד מסמר בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית, וצעד ענק בחזרה של ישראל לצפון השומרון וסיפוח השטחים".

חומש - דתיים - הציונות הדתית - מתנחלים
צילום: ישיבת חומש
חומש - דתיים - הציונות הדתית - מתנחלים
צילום: ישיבת חומש
מאחז חומש - יוסי דגן - התנחלות
צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button