חדשות הארץמבזקים

"אני מביא את בשורת הגיבוי – הלוחמים והלוחמות יודעים שיש להם גב"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשא דברים היום (שלישי) בטקס חילופי מפקדי מחוז דרום במשטרה. בדבריו התייחס השר לאתגרים העומדים בפני המשטרה במחוז הדרום בדמות פישעה גואה ומקרי אלימות רבים.

בפתח דבריו אמר בן גביר: "כל טקס החלפת פיקוד הוא חשוב ומרגש, אבל הטקס היום פורט לי על הנימים גם ברמה האישית. האהבה שלי לדרום היא עמוקה ושורשית, מלווה אותי בכל שנותיי. ומתוך ההקשר הזה אני מביט היום בדרום גם כשליח ציבור, ומאוויי נתונים לחיזוק ושיפור והעצמה של חבל ארץ מבורך זה. רבים בקהל החשוב הזה – תושבי הדרום – בוודאי חולקים איתי את האהבה המיוחדת הזו, ומבינים היטב את שעל ליבי. כשאני מגיע לדרום אני מרגיש בבית, אני מרגיש את החום של האנשים, את האהבה האינסופית ואת ה-DNA הכל כך ברור של אנשים טובים, ערכיים, ציוניים, אוהבי מדינת ישראל. "

צילום:דוברות המשטרה

עוד אמר השר: "ממשלת ישראל הנוכחית משקיעה רבות כאן בדרום ותעשה הכל כדי להצליח. רק אתמול העברנו חוק למאבק בפרוטקשן, שסוף סוף נותן מענה לתופעה החמורה הזו. החוק הזה משנה סדרי עולם ונותן כלים. קובע עונש מאסר חובה, מאפשר חילוט כסף ומכוניות ואני מקווה שהחוק הזה יעשה את שלו. בדרום, אולי יותר מכל מקום אחר, ניתן לראות בבירור, עד כמה השתנתה מפת האיומים על החוסן הלאומי שלנו, כאשר העורף האזרחי מוצב בחזית האיום, בעיות המשילות, הפרוטקשן, והפשע שמוכרים לכולנו. אל מול איום הרקטות והחדירות לשטח הדרום ניצב כאן צבא איתן וגם ניצבת משטרת ישראל בכל כוחה. אל מול איומי הפשיעה הפלילית והפשיעה הלאומנית – נחזק עוד ועוד את כוחה של המשטרה. אני מאמין בכוחה של המשטרה, אני מאמין ביכולות של הקצינים שלנו. אני יודע שאנחנו יכולים להצליח. הטקס גם פורט לי על נימים ברמה האישית גם בגלל הדמויות שנמצאות כאן ואני מודה, אני אוהב את פרץ עמר ואני אוהב את אמיר כהן. פרץ עמר, במפגשים איתך אני למד על עומק הידע המשטרתי שלך, הידע וההבנה ולא פחות חשוב מכך על האנושיות שלך, המסירות שלך, שבזכותה אין שוטר במחוז שלא מאוהב בך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, אמר: "אני רוצה להודות גם לך, אבל בעיקר לרעייתך ומשפחתך, כי אני יודע שמסרת כל כך הרבה שנים למען המדינה והרבה פעמים זה על חשבון האישה, המשפחה והילדים. בניית האמון בין המשטרה לציבור במחוז הדרומי על כל גווניו עמדה במוקד העשייה שלך. במרכז הכובד עמד הציבור הבדואי. נפתחו תחנות, נקודות ומש"קים חדשים בישובים הבדואים, למאבק באלימות, בנשק הבלתי חוקי. וככל שהודק שיתוף הפעולה עם הציבור הנורמטיבי כך הוכבדה היד על העבריינים. המשכת לטפל בנושא הבניה הבלתי חוקית, בכנופיות וארגוני פשיעה ורק לפני שעה קלה שמעתי מראש עיריית דימונה איך הצלחת עם הצוות הנפלא שלך להוריד את יידויי האבנים בכביש 25 בחודשים האחרונים ועשית פלאים. אשריך שזכית לחזק את הדרום! מחוז תל אביב העמוס באתגרים זקוק לשירות הטוב שלך ולידע שלך, ואני בטוח שתחולל בו שינויים חשובים. המדיניות היא אותה מדיניות כל הזמן. דין תושבי הדרום כדין תושבי תל אביב, דין חרדים כדין מתנחלים, כדין מפגיני קפלן. כולם שווים בפני החוק. אמיר, אתה מפקד עתיר הישגים ועשייה. דור העתיד של משטרת ישראל, איש שהפקודים שלו כל כך אוהבים, וקצין נפלא. אני עוקב אחריך כבר שנים רבות ושמח שאתה מגיע רחוק."

"אנחנו מפקידים בידך את המחוז שהוא מחוז הדגל, שהוא אבן הבוחן של משטרת ישראל. אני מתפלל ומאמין בהצלחתך. אני יודע שאתה תביא איתך את רוח הנחישות והחתירה למגע משנותיך במג"ב ותחולל כאן, בע"ה, עשיה רבה לטובת הביטחון של התושבים. כמי ששם את הדרום במוקד המדיניות – אני יכול להבטיח לך שתקבל את כל הכלים והתמיכה להצליח בתפקידך. תכניות הדגל של המשרד לביטחון לאומי נועדו לחזק את יכולות השיטור בנושאים החשובים ביותר לציבור בדרום. תקציב המשטרה לשנתיים הללו נושא בשורות אדירות למשטרה בכלל ולדרום בפרט. הערים והישובים במחוז דרום יזכו ליותר כח שיטור, בדיוק במקומות ובנושאים שהם זקוקים להם כל כך. הבשורה הנפלאה הזו של 3,225 תקנים שהבאנו ועוד 1,700 תקנים לא מאוישים ואני אומר לכם המפקדים, תביאו יותר – נקלוט יותר. אנחנו יכולים לקלוט גם 7,000 ו-8,000 שוטרים ולוחמים. אני חושב שזה האתגר שלנו ובשביל זה הבאנו בשורה נפלאה, העלינו משכורות ועכשיו המשימה היא של כולנו, של כל מי שנמצא כאן, אנחנו צריכים שוטרים, אנחנו צריכים לוחמים. הטובים למשטרה." הוסיף.

לסיום, אמר: "אני לא שוכח לא רק להביא חדשים, אלא גם לשמר את אלה שנמצאים כאן ומבחינתי הבשורה החשובה שאני מביא להם מעבר לדאגה ולתקציבים, זה בשורת הגיבוי. שכל השוטרים והשוטרות, הלוחמים והלוחמות יודעים שיש להם גב. אנחנו בעזרת השם נעשה הכל כדי להתמודד עם תופעת דמי החסות, לשמור ביחד על אדמות המדינה ואני מקווה ומאמין שנטפל גם בתופעות כמו פוליגמיה, של החפצת ופגיעה בנשים. המשך העצמת המשטרה והשוטרים בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי ואני לא מתכוון להרפות מכך. הגעתי לכאן לפני חצי שנה, דיברתי על העלאת משכורות, על העלאת תקנים, אז זה נשמע רחוק מאוד והיום אני רוצה תודה רבה למפכ"ל שהובלנו ביחד את הנושאים הכל כך חשובים האלה. בנגב יבחן העם. בנגב תיבחן המשילות. בנגב תיבחן מדינת ישראל ואני מאמין ביכולות שלנו ובעזרת השם ננצח."

Back to top button